گزارش خبرنگار پیام سندیکا از اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه

پس از چهار روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و حضور نیروهای انتظامی شوش و عقب نشینی کارفرما از موضع خود، کارگران بصورت مشروط بر سر کار خود حاضر شدند.
 در این مدت بارها تولید شکر توسط کارگران متوقف شد.
 متاسفانه بدلیل واگذاری شرکت توسط سازمان خصوصی به بخش خصوصی که بدون رقیب و در یک مناقصه تشریفاتی به بخش خصوصی واگذار گردید هر روز شاهد اعتراض و تجمع کارکنان این واحد تولیدی هستیم.

پیگیری کارگران در مراجعه به مسئولین شهرستان، استان و حضور در سازمان خصوصی سازی،موفقیت آمیز نبوده و مسوولین این نهادها هیچ گونه اقدامی در رفع مشکلات پرسنل این شرکت نکرده اند. که خود نشان دهنده واگذاری شرکت به روش خصولتی و خودسوزی سازی به افراد بی لیاقت است. کارفرما می بایست در تاریخ 15بهمن ماه حدود 20 میلیارد تومان بعنوان سنوات به بازنشسته های یک سال اخیر نی بران فصلی پرداخت نماید که هنوز حقوق آذر و دیماه و پاداش بهره برداری سال گذشته را پرداخت نکرده است.
سالهاست گفته میشود دولت شرکت را به عوامل خود واگذار کرده و خریداران واقعی شرکت کسانی دیگری هستند که بعنوان هیات مدیره سایه عمل میکنند.

به تازگی مدیریت نیشکر هفت تپه  به مدیران و حراست ابلاغ کرده است که به هر ترتیب مانع اعتراض کارگران شوند در حالی که اگر کارفرمای خصوصی به تعهدات مالی خود در برابر کارگران عمل کند دیگر نیازی نیست که تا برپایی اجتماعات صنفی را ممنوع اعلام کنند.