یکشنبه های اعتراض در فضای جنگی!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ۶ آبان طبق روال همه هفته بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای رشت، تهران، کرمانشاه، اهواز و در شهرهای کرمان و اصفهان بازنشستگان فولاد به میدان مطالبه گری آمده بودند. در کرمانشاه متحد بازنشستگان تامین اجتماعی و فرهنگی و مخابرات در تجمع اعتراضی خود شعار:« دلار شصت و پنجه/ آقازاده رو گنجه/ بازنشسته تو رنجه- جنگ افروزی کافیه/ سفره ما خالیه» در اهواز بازنشستگان شعار:«بیمه های تکمیلی/ یک دزدی تحمیلی – قانون رو کی شکسته/ دولت ورشکسته – ایران پر درآمد/ مسوول بی لیاقت/ چه بر سر تو آورد» در رشت بازنشستگان با در دست داشتن دست نوشته های صنفی منجمله:«حمله به ایران عزیز محکوم است. نه به جنگ، زنده باد صلح» تجمع نموده بودند که پلیس دخالت کرده و آنان را پراکنده کرد. در تهران بازنشستگان متحد تهرانی که از هفته گذشته تهدید به بازداشت شده بودند و یک تن از آنان به پایگاه پلیس احضار شده بود به محل کانون عالی رفته تا در مورد بستن قرارداد با این بیمه به درد نخور و دست اندازی وزارت بهداشت با مصوبه آقای عارف معاون اول رییس‌جمهور در خصوص برداشت ۹/۲۷ از تامین اجتماعی صحبت کنند که مانند هفته گذشته کسی جوابگوی این بازنشستگان نبود. پلیس حتا در مقابل درب کانون عالی نیز تلاش کرد بازنشستگان را متفرق کند و مانع تجمع آنان شد.

با جو ملتهب بوجود آمده از فضای جنگی نه تنها باعث افزایش احضارها و تلفن های تهدید آمیز شده است بلکه سنگینی فضای سیاسی کشور در شهرهایی که یک پای ثابت تجمعات بودند، بازنشستگان را مجبور کرد این هفته را تعطیل کنند. همین فضای جنگی در یک ماهه گذشته باعث شد برنج ایرانی ۲۰ درصد، رب گوجه ۴۰ درصد و سایر اقلام نیز به تناسب گران شوند. در عوض دلار بازان و سکه فروشان از این فضا استفاده کرده ثروت بیشتری به چنگ آورند.
فضای جنگی باعث فقیرتر شدن مردم و ثروتمند تر شدن دلالان گشته است. با این روند صعودی گرانی، گرسنگان را نمی توان به صبر و تحمل وعده داد. حرف آخر را بازنشستگان فولادی اصفهان و کرمان گفتند:« مشکل ما حل نشه/ هر هفته همین بساط»