اعتراض کارگران نفت، پر خروش تر از همیشه!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، با فراخوان داده شده توسط کارگران پیمانکاری مستقر در پارس جنوبی از هفته قبل و اعلام اول آبان روز اعتراض همگانی به دلیل وعده های انجام نشده دولت، در پالایشگاه‌های ۳,۶,۸,۹,۱۰,۱۱,۱۲ و پالایشگاه پارسیان استان فارس از ساعت ۹ صبح کارگران اعتراض خود را به مدت یکساعت برگزار کردند. این دوازدهمین اعتراض هفتگی نزدیک به هزار کارگر است. آنان خواستار:
بازگشت به کار حجت رضایی، نماینده اخراجی کارگران، اجرای توافقات قبلی در زمینه مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ، اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل برای همه کارگران پیمانکاری، تغییر شرایط تردد و دستمزد رانندگان استیجاری و اجرای طرح طبقه‌بندی برای رانندگان غیرمالک، اجرای بدون تبعیض  ۱۴ روز کار ۱۴ روز استراحت برای کارگران اداری و پشتیبانی هستند.

همچنین کارگران و کارکنان رسمی، ارکان ثالث، پیمانی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شاغل در شرکت های («نفت فلات قاره در مناطق عملیاتی لاوان، خارک و سیری»، «نفت و گاز پارس در سکوی‌های ۴۰ گانه‌ POGC»، «پالایشگاه های گاز پارس جنوبی»، « POGC ، SPGC , پالایشگاه فجر و …»، «پژوهش و فناوری پتروشیمی مرکز ماهشهر»، «ستاد مطالبه گری مناطق نفتخیز جنوب در اهواز»، «نفت گچساران» و …) نیز دست از کار کشیده و خواستار اجرایی شدن مطالبات قانونی خود:
حذف کسورات ظالمانه حقوق
پرداخت کامل سنوات بازنشستگی
پرداخت بک پی ماده ۱۰
بازگشت مالیاتهای اضافی کسر شده
اجرای کامل مفاد ماده۱۰
واریز مابه التفاوت کسورات بازنشستگی ناشی از اجرای ماده۱۰
پرداخت مبالغی که در سالهای ۹۵ تا ۹۷ توسط وزیر وقت نفت بصورت غیرقانونی بعنوان مازاد بر سقف کسر شده است به همراه سود تاخیر تادیه شدند.
مدیریت شرکت نفت و مسوولان دولتی این اعتراضات را می بینند اما نمی خواهند صدای بر حق کارگران نفت را بشنوند. این مدیران فقط زورگویی و بی اعتنایی به کارگران را آموزش دیده اند نه تنها لیاقت این پست را ندارند بلکه در شرایط کنونی و فضای بحرانی سیاسی، به نارضایتی در میان کارگران دامن می زنند.
کارگران اجرای قانون را می خواهند نه کمتر و نه بیشتر و مدیران قانون شکنی و نادیده گرفتن کارگران را.
از این نارضایتی تراشی جز دشمن و مافیای لانه کرده در نفت کس دیگری سود نخواهد برد.
کارگران حق قانونی خود را بر طبق اصل ۲۷ قانون اساسی مطالبه می کنند و عدالت حق همه کارگران است.

0 views