دوشنبه های اتحاد!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ۳۰ مهر بازنشستگان مخابرات در شهرهای اهواز، اصفهان، اردبیل، ایلام، ارومیه، بابل، بیجار، رشت، زنجان، تبریز، سنندج، مریوان، کرمانشاه، خرم آباد برای تحقق خواسته های خود به خیابان آمدند.
شوربختانه از ۲۲ شهری که بازنشستگان مخابرات همیشه به میدان می آمدند فقط ۱۴ شهر در تجمعات شرکت کردند. به ویژه شهرهای کردنشین که همیشه یک پای ثابت تجمعات بودند نیز ریزش داشتند. حتا بازنشستگان مخابرات تهران نیز این هفته تجمع نکردند.
ماه هاست تلاش می شود تا بازنشستگان متحد مخابراتی را از آمدن به خیابان منع شوند. مافیای مخابرات که پول های افسانه ای از مخابرات به جیب زده اند با نقض قوانین و زیر پا گذاشتن قول ها و تغییر قوانین تلاش کرده آند حقوق بازنشستگان را تا می توانند از بین ببرند. برای حصول به این مقصود دست به دامان نیروهای امنیتی شده و با تهدید کوشندگان تاکنون توانسته اند این جنبش را از کمیت بیاندازند.
از عصر یکشنبه تلفن های ناشناس کوشندگان بازنشسته مخابرات در تهران را با تهدید و ارعاب از آمدن به خیابان منع کردند.
بازنشستگان با این مستمری های حقیرانه نمی توانند زندگی کنند. سیاست های نئولیبرالیستی ضد کارگری گرانی های هر روزه را دامن زده و عدم نظارت عامدانه بر تولیدکنندگان و دلالان بازاری با مشاوره های اتاق بازرگانی نمی تواند اعتراض به سفره های خالی را مهار کند.
گرسنگی با تهدید مهار شدنی نیست. به جای مقابله با بازنشستگان، دست های کثیف مافیا را باید قطع کرد.