دست بوس نمی خواهیم، قانون را رعایت کنید!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت ۲۵ مهر در خصوص مطالبات بازنشستگان گفت:«خیلی از اعتراضات بازنشستگان حق است و باید به آن توجه کرد اما ظرف بودجه ما محدود است و ما باید در پرداخت ها الویت بندی کنیم، دست بوس بازنشستگان، معلمان، گندمکاران هستیم اما باید بار به اندازه بر دوش دولت گذاشت»
پاسخ بازنشستگان به این صحبت خانم مهاجرانی این است::
دست بوس ما نباشید، قانون را اجرا کنید. اگر شما اصل ۳, ۲۹, ۴۳ قانون اساسی و ماده ۴۱ قانون کار را اجرایی کنید بسیاری از مشکلات زحمتکشان و مردم ایران حل خواهد شد. همچنین کافی است نگاهی هم به برنامه هفتم توسعه بیاندازید که در آن به ناحق یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را بر دوش مردم گذاشته شده تا از جیب خودمان همسان سازی اجرا شود. ششماه است از ۹۰ میلیون ایرانی این یک درصد گرفته شده است. اگر هر ایرانی در ماه فقط ۵ میلیون خرید داشته باشد این یک درصد طی ششماهه اول سال ۲۷ هزار میلیارد تومان شده است که الان در خزانه دولت وجود دارد.هرچند که این یک درصد مبلغش بیش از اینهاست چون در این محاسبه معاملات انجام شده را در نظر نگرفته ایم. اگر محاسبه ما درست نیست لطف کنید این موضوع را شفاف سازی کنید تا مردم بدانند از این یک درصد که حتا در معاملات هم گرفته شده چه میزان از مردم مالیات برای همسان سازی گرفته اید.
این مبلغ ربطی به بودجه عمومی دولت ندارد و ردیفش جدا از دیگر هزینه هاست. شوربختانه افرادی چون شما فکر می کنند بازنشستگان سواد حساب و کتاب ندارند و با حرف های سبکی چون«دست بوسی» می خواهند قانون را دور بزنند.
خانم سخنگو، خواسته بازنشستگان این است که ابتدا مبلغ دریافتی از مردم برای همسان سازی را شفاف سازی کنید و در کارهای دولت الویت با اجرای قانون است و باید همسان سازی برای بازنشستگان بی کم و کاست انجام شود.

بازنشستگان متحد تهرانی ( فلزکار، بافنده، چاپ، شهاب خودرو، فیلکو)