یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ۲۲ مهر در شهر های اصفهان، اهواز، شوش، تهران، کرمانشاه، کرمان و رشت اعتراضات هفتگی بازنشستگان برگزار گردید.
در شوش سخنرانان بازنشسته در خصوص خودسوزی کارگر هفت تپه، خواهان برخورد با مقصرین این حادثه شدند. همچنین خواهان آزادی ابراهیم مددی، شریفه محمدی، اسماعیل گرامی و‌دیگر زندانیان صنفی بودند. در ادامه خواهان برکناری مدیر روابط عمومی وزارت کار از آقای سالاری شده و از ایشان خواستند ۲۵ درصد همسان سازی معوقه پرداخت و به استناد حرف های سالاری خواهان حذف بیمه تکمیلی گردیدند. ارتقا درمانگاه شوش به پلی کلینیک و عیدی کارگری و بیرون انداختن مافیا از شستا از دیگر خواسته های بازنشستگان بود. در مورد جنگ افروزی در منطقه، خواهان صلح و مخالفت با حمله به ایران شدند. در کرمانشاه متحد با اینکه بسیاری از کوشندگان را خانه نشین اجباری کرده بودند، بازنشستگان تامین اجتماعی و فرهنگی و مخابرات برای تجمع آمده بودند. سخنرانان علیه پولی شدن درمان و آموزش، قراردادهای موقت، آزادی زندانیان بازنشسته و آموزگار، از بازنشستگان خواستند در شرایط فعلی ضرورت حداکثری همدلی را داشته باشند. در اهواز بازنشستگان با راهپیمایی تا میدان فرهنگ به عدم رسیدگی و پاسخگویی دولت، مجلس‌ و کلیه مدیران تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان بی لیاقت اهواز شعار:«تامین اجتماعی از انحصار دولت، آزاد باید گردد/ بیمه های تکمیلی دزد سر گردنه/ هم مجلس هم دولت ظلم می کنند به ملت/ بیت آلمال و خزانه جولانگاه دزدانه» را دادند.

بازنشستگان فولاد هم در کرمان، اصفهان، اهواز تجمع کردند در کرمان دست نوشته ای:« مشاغل بیماری زای فولاد و بازنشستگی بدون درمان فولاد، یادآور زمان برده داری است» در اصفهان:« ما همه با هم هستیم/ به غیر حق نخواستیم» و در اهواز خواستار درمان مناسب و اجرای بند یک صورتجلسه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ هیات مدیره شدند.
در تهران بازنشستگان در مقابل تامین اجتماعی با وجود انبوه نیروهای بازدارنده و عکاسان هنرمند!! و فشارهای موجود راهپیمایی کوتاهی انجام و شعارهای صنفی و ضد جنگ خود را در دست داشتند و در خاتمه فریاد:« تا حق خود نگیریم/ یکشنبه ها همین جا» به خانه رفتند. در رشت با دستگیری یکی از تجمع کنندگان و اخذ تعهد بازهم بازنشستگان از فریاد زدن برای خواسته های خود پا پس نکشیدند.