مافیا علیه همبستگی!

اول مهرماه، ۵۴ معدنچی طبسی پس از انفجار به دلیل نشت گاز و خاموش بودن عمدی حسگرها کشته شدند. ۱۶ مهرماه یک معدنچی به دلیل خارج شدن واگن از ریل و استاندارد نبودن سیم بکسل هدایت کننده، کشته شد. ۱۸ مهرماه ۲۱۰۰ معدنچی چادرملوی یزد در اعتراض به:« شرایط بد شغلی خواستار افزایش پایه حقوق، حل مشکلات بیمه تکمیلی و عدم تناسب دستمزدها با کار سخت» دست به اعتصاب چند روزه زده اند.
چرا به جز بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد هیچ همدردی و اعلام همبستگی از سوی سایر رشته های شغلی بویژه کارگران معادن از برادران معدنچی طبسی صورت نگرفت؟ کارگران شرکت آسفالت طوس معدن چادرملو دارای انجمن صنفی بسیار قوی هستند اما از این انجمن صنفی هیچ ندایی در همبستگی و همدردی با کارگران معدن طبس و طرزه دامغان در نیامد؟ چرا؟؟

این عدم همبستگی در سایر جنبش ها هم دیده می شود. مثلن بازنشستگان تامین اجتماعی که در تجمع کارگران فولاد در مقابل نهاد ریاست جمهوری به حمایت و همبستگی با این کارگران آمده بودند، با دست این بازنشستگان مواجه شدند(۱۵ مهرماه) و یا اگر بازنشستگان لشگری و کشوری در مقابل نهاد ریاست جمهوری با همراهی بازنشستگان تامین اجتماعی روبرو می شوند از بردن نماینده بازنشستگان تامین اجتماعی برای مذاکره سرباز می زنند. چرا؟؟
متاسفانه مافیا توانسته است در میان افراد جنبش ها این موضوع را جا بیاندازد که از همراهی و همبستگی با سایر نیروها بپرهیزند تا نیروهای امنیتی آنان را زیر فشار قرار ندهند، که می دهند. جزیره ای عمل کردن هر جنبشی جز شکست چیز دیگری در بر نخواهد داشت. هیچ اعتراض و جنبشی نیست که خواسته های کلانش به دیگر اقشار و طبقات مربوط نباشد. بویژه موضوع دستمزدها و درمان مناسب که خواست همه زحمت‌کشان از هر قشر و رده شغلی و بازنشسته و شاغل هم نمی شناسد. در میان شاغلین هم طبقه بندی مشاغل و حذف پیمانکاری و ایمنی در محل کار خواست همه بوده و خواهد بود.
وظیفه همه آگاهان طبقه کارگر چه شاغل و چه بازنشسته است که موضوع همبستگی و پشتیبانی از همدیگر را در جنبش ها و حرکت های زحمتکشان مطرح و آن را اجرایی کنند. خواست مافیا سرکوب هرگونه اعتراض و خواسته صنفی و اجتماعی است. برای مافیا پرستار، معدنچی، فولادی و ذوب آهنی و کولبر فرقی نمی کند باید خواسته هایشان را سرکوب کند. پس همه زحمتکشان هم باید با هم متحد شده و از هم پشتیبانی و اعلام همبستگی کنند. دشمن یکی است و خواسته ها یکی.
اگر امروز ۲۱۰۰ معدنچی چادرملو به همراه انجمن صنفی اش موفق به گرفتن خواسته های خود نیستند، باید بدانند که بستر این عدم موفقیت در همبستگی بود که باید در روزهای قبل از معدنچیان طبس و طرزه دامغان به عمل می آوردند.
مافیا تنها با قدرت همبستگی زحمتکشان و همه مزدبگیران مغلوب خواهد شد.

تحریریه مجله پیام سندیکا