صلح خواست مردم خاورمیانه!

دور جدید کشتار مردم در غزه و لبنان و عربده کشی های اسراییل برای حمله به ایران، بحران خاورمیانه را هر روز بغرنج تر می کند. جنگ‌در خاورمیانه نتیجه سیاست های نئولیبرالیستی امپریالیسم آمریکا و متحد منطقه ای آن دولت نژاد پرست اسراییل برای کنترل خاورمیانه و منابع عظیم نفت و گاز آن است. کوشش سرمایه‌داری جهانی برای تکه تکه کردن تمامی کشورهای خاورمیانه با حمله آمریکا به عراق و سپس ایجاد داعش در یک راستا صورت می‌گیرد: غارت سرمایه های منطقه و ضعیف ساختن توان اقتصادی کشورهای خاورمیانه. برای این منظور سرمایه‌داری نئولیبرال با تحمیل سیاست های خود به اسراییل و به روی کار آوردن دولت نژادپرست و آدمکش نتانیاهو تلاش دارد خاورمیانه را همیشه در بحران نگه دارد. روی کار آوردن دولت های دست نشانده از مصر و اردن و لبنان تا کشورهای عربی خلیج فارس همگی در خدمت غارت منابع نفت و گاز به نفع سرمایه داری جهانی است. اینکه ارتش لبنان در این وضعیت بمباران هر روز جنوب پایتخت، دست به هیچ اقدامی برای حمایت از مردم خود نمی زند و کشورهای عربی سکوت مرگ گرفته اند آیا نشان از سرسپردگی شان به آمریکا و اسرائیل ندارد؟؟؟ حتا پاپ فرانسیس هم خواستار آتش بس در همه جبهه‌ها به ویژه لبنان شد. دو رویی امپریالیسم همان بس که جو بایدن رییس جمهور آمریکا در مواجه با خبرنگاران می گوید خواهان جنگ‌در خاورمیانه نیست اما منابع مالی و نظامی برای دامن زدن به درگیری ها اختصاص می دهد.

طی یکسال نزدیک به ۴۴ هزار انسان در غزه و در این چند هفته نزدیک به ۵ هزار مردم لبنان قصابی شده اند. افکار عمومی جهان با تظاهرات روزانه در آمریکا و اروپا نسل کشی در غزه و جنگ در خاورمیانه را محکوم و فاشیست های اسراییلی را دیوانه گانی می دانند که برای بقای دولت کودک کش خود از زیر پا نهادن تمامی قوانین بین المللی ابایی ندارد.
همانطور که در اطلاعیه در ۷ مهرماه متذکر شدیم:« صلح دشمن دیکتاتوری و فاشیسم است» طبقه کارگر در جنگ جز از دست دادن فرزندانش هیچ نصیب دیگری ندارد.
سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران ضمن محکوم کردن هرگونه حمله به ایران و گسترش دادن جنگ‌ به خلیج فارس، از همه اتحادیه های کارگری جهان و به ویژه فدراسیون جهانی اینداستریال توقع دارد از توان بین المللی خود برای حاکم شدن صلح در منطقه مضایقه نکنند.
به اعتقاد ما وظیفه همه اتحادیه های کارگری و مردم صلح دوست جهان است که دولت های خود را وادار کنند که با درایت و هوشیاری از افتادن به دام خطرناک گسترش درگیری های نظامی پرهیز دهند و نگذارند دولت های سرمایه‌داری آمریکایی و اروپایی برای حفظ رژیم جنایتکار اسراییل، خاورمیانه و ایران را درگیر جنگی خانمان سوز کند که برای تمام مردم دنیا عواقب فاجعه باری خواهد داشت.
افکار عمومی جهان به ویژه کارگران جهان می توانند صلح را در جهان حاکم کنند.

پیش به سوی صلح

سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران
بازنشستگان متحد و مستقل تهران ( فلزکار، بافنده، چاپ، شهاب خودرو، فیلکو)
بازنشستگان مستقل قزوین، رامهرمز، گیلان
۱۶ مهر ۱۴۰۳