یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ۱۵ مهرماه بازنشستگان در شهرهای اهواز، اصفهان، رشت، شوش، مشهد و تهران تجمعات اعتراضی هفتگی خود را برگزار کردند. بازنشستگان در شوش در اعتراض به فقر و نداری، تورم و گرانی، فساد فراگیر، مستمری های ناچیز، اجرا نشدن همسان سازی و تهدید و زندانی کردن بازنشستگان اعتراض خود را اعلام و با نمایش گذاشتن موجودی اندوخته های خود در کارت های بانکی آن هم در نیمه ماه کمتر از ۲۵۰ هزار تومان بود را نشان دادند که مستمری ها در حد گذران دو هفته ای بازنشستگان هم نیست. در رشت که هر هفته به تعداد بازنشستگان معترض اضافه می شود در دست نوشته های خود به مستمری های حقیرانه و درمان پولی شده و هیات مدیره بی عرضه کانون عالی و استانی اعتراض کردند. در اهواز بازنشستگان شعار:« سفره بی نان ما/ چه می خواهد از جان ما- درمان رایگان/ حق مسلم ماست- هم مجلس هم دولت/ ظلم می کنند به ملت» در مشهد هم بازنشستگان با دست نوشته های خود خواهان همسان سازی شدند تا شاید کمی سفره هایشان رونق بگیرد. در اهواز بازنشستگان فولاد با پشتیبانی از صورت جلسه مهرماه سال گذشته و اجرای صحیح همسان سازی شعار:« عدالتی ندیدیم/ فقط دروغ شنیدیم»

بازنشستگان فولاد که از اصفهان، دامغان، اهواز به تهران آمده بودند به همراه بازنشستگان فولاد تهرانی و بازنشستگان تامین اجتماعی تهرانی از ساعت ۱۰ صبح به مقابل دفتر ریاست جمهوری برای دادخواهی رفتند و با شعارهای:« اتحاد اتحاد/ علیه ظلم و فساد- گرانی تورم/ بلای جان مردم- معیشت منزلت/ حق مسلم ماست» را دادند که متاسفانه در ساعت ۱۱/۵ که بازنشستگان روی زمین نشسته بودند نه تنها کسی حاضر نشد با بازنشستگان صحبت کند بلکه با هجوم نیروهای انتظامی این تجمع مسالمت آمیز به خشونت کشیده شد و تعدادی از پیرمردان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. البته آقایان رضایی و سمیراد که از اصفهان به تهران آمده بودند پس از اعتراضات بسیار بازنشستگان و اعلام اینکه تا این افراد آزاد نشوند محل را ترک نخواهند کرد آزاد شده و به میان بازنشستگان بازگشتند. تنی چند از بازنشستگان تهرانی نیز که دستگیر شده بودند هم با پیگیری و سماجت بازنشستگان آزاد شدند. بازنشستگان به درستی شعار:« پلیس برو دزد و بگیر » را می دادند.
اینگونه برخوردها آن هم در فضای بحرانی کنونی که می طلبد مسوولین موقعیت لحظه کنونی را درک و برای حل مشکلات تدابیری عاقلانه را اتخاذ کنند و به حرف پدران جنگ دیده خود گوش کنند تا در این فضای بحرانی نه تنها روی افکار عمومی بازنشستگان تاثیر مثبت بگذارند بلکه دست فاسدان و مافیایی که با غارت اندوخته های کارگران و بازنشستگان و دامن زدن به فساد فراگیر به دنبال اختلاف افکنی و دلسرد کردن مردم با اتخاذ سیاست های ضد کارگری به دنبال نابودی سفره ها و ذهن زحمتکشان هستند، را قطع کنند.
صدای پدران خود را بشنوید که از عشق به میهن و گذر از توفان حوادث و جنگ و تجربه بر می خیزد. دست مافیا از همه مسوولیت ها باید قطع شود.

0 views