حذف پیمانکاری خواست همه کارگران!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، کمپین ۱۴-۱۴ که برای بهتر شدن وضعیت حقوقی و استراحت کارگران در تیرماه آغاز شد، کینه همه پیمانکاران سودجو و بی شرف را علیه خود بر انگیخت. متاسفانه بخشی از کارگران گول قول های پیمانکاران را خورده از کمپین ۱۴-۱۴ خارج شدند اما نتیجه این عمل چه شد؟
شرکت تلاش گستر نواندیشان در سکو سازی صدرای بوشهر حقوق ماههای خرداد و تیر کارگرانش را تاکنون نپرداخته است.
در نیروگاه رودشور پیمانکار حجت موسوی از خرداد ماه حقوق کارگران را نداده و با اعتراض کارگران کارگاه را تعطیل و در عسلویه کار جدیدی برداشته است. ۲۰ کارگر این پیمانکار هرچه می کنند نمی توانند تماسی برقرار کرده تکلیف دستمزدشان را معلوم کنند. از اول شهریور ۲۰ کارگر بدون حقوق و سردرگم به خانه رفته اند.
کارگری که به جای گوش دادن به دستورات کمپین گول پیمانکار را می خورند نه تنها دستمزدشان را به دست گرگ داده‌اند بلکه حقوق دیگر کارگران را هم ضایع می کنند. کارگر باید متحد کارگر باشد اگر می خواهد در این روزگار نابسامان پیروز میدان باشد.
کارگران باید برای کارهای مهم با سندیکای کارگری مشورت کنند تا امروز چنین درمانده نباشند.
به این کارگران توصیه می کنیم به اداره کار محل شکایت کنند و حراست و مدیریت نیروگاه رودشور را در جریان این کلاهبرداری بگذارند و نتیجه اقدامات خود را به سندیکای کارگری گزارش کنند.
وقتی می گوییم کارگر برادر کارگر است یعنی اینکه اگر کارگری اشتباه کند و به جای متحد شدن با دیگر کارگران گول پیمانکار را می خورد باید برای این کارش تنبیه شود اما این تنبیه نباید به خانواده اش ضربه بزند. خانواده اش خانواده همه کارگران است و «کارگر اشتباه» کار باز هم برادر ماست.
دشمن همه کارگران ایران قانون پیمانکاری است.