یکشنبه های اعتراض سوگوار!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، طبق روال همه هفته بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای تهران، شوش، کرمانشاه، اهواز، اصفهان، رشت و بروجرد تجمع اعتراضی برگزار کردند.
در اصفهان بازنشستگان صنایع فولاد و معدن اصفهان در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد تجمع کردند. در دست نوشته ای:« مشاغل بیماری زای فولاد و بازنشستگی بدون درمان فولاد، یادآور زمان برده داری است» در اهواز نیز فولاد مردان تجمع اعتراضی داشتند. در شوش بازنشستگان اول تجمع، یک دقیقه سکوت برای معدنچیان جان باخته اعلام نموده ضمن دادن شعارهای اعتراضی در خصوص درمان و مستمری در دست نوشته ای همبستگی و همدردی شأن را با کارگران جان‌باخته در معدن طبس که قربانی صاحبان زر و زور و ثروت شدند، اعلام کردند. و شعار:« کارگر عزیزم تسلیت تسلیت/ کارگر معدنچی تسلیت تسلیت» گفتند. فریدون نیکوفر سندیکالیست مبارز طی صحبت هایی گفت:« برای اتفاقات لبنان ۵ روز عزای عمومی اعلام شده اما برای ۵۲ کارگر معدن طبس عزای عمومی نداشتیم، آمبولانس نداشتیم، سردخانه نداشتیم »

بازنشستگان اهوازی هم ضمن ابراز همدردی با معدنچیان طبس شعار :« نه صدقه نه منت/ حق و بدید با عزت» دادند. در کرمانشاه متحد با یک دقیقه سکوت برای معدنچیان طبسی شعار:« معدنکاران طبس تسلیت تسلیت/ کارگر، معلم زندانی آزاد باید گردند» هر چند که چند تن از کوشندگان کرمانشاهی در هفته گذشته احضار شده بودند. در رشت نیز بازنشستگان که هر هفته تعدادشان بیشتر می شود با روشن کردن ۵۲ شمع یاد معدنچیان طبسی را گرامی داشتند. هر چند که در هفته های گذشته ۱۸ نفر از کوشندگان گیلانی در دادگاه حاضر شده و از تجمعات و خواسته های خود دفاع کرده بودند. در بروجرد نیز بازنشستگان بروجردی ضمن تجمع و دادن شعار خواستار بهبود وضعیت مستمری ها و اجرای همسان سازی شدند. در تهران نیز بازنشستگان با افروختن ۵۰ شمع در مقابل وزارت کار تجمع سوگوارانه خود را بعد از یک دقیقه سکوت برگزار کردند. امروز دو تن از بازنشستگان تهرانی نیز احضار شدند.

0 views