صلح، ضد فاشیسم و دیکتاتوری!

جنگ‌ در خاورمیانه برای تغییر جغرافیای سیاسی منطقه، شکلی جدید به خود گرفت. پس از کشته شدن قاسم سلیمانی و اسماعیل هنیه نقش خط نفوذ و اشراف اطلاعاتی موساد هر روز پر رنگتر شد. تا جایی‌که فاشیسم عریان صهیونیسم جنگ را در جهان به شکلی دیگر تغییر داد، از کشتن خبرنگاران، حمله به بیمارستان ها و مدارس تا کشتار عریان مردم و حالا استفاده از ابزار الکترونیکی که انفجار پیجرها بود. با کشته شدن رهبر حزب اله و بخشی از فرماندهانش دولت اسرائیل به نقطه تحریک ایران برای ورود به جنگ پیش رفته است.
نئولیبرالیسم در اقتصاد به دنبال مقررات زدایی است و در سیاست و جنگ نشان داد برای خواسته های خود بی توجه به همه قوانین شکل گرفته از جنگ دوم جهانی تاکنون است. فاشیسم بر آمده از این سیستم به جهان و بشریت از این منظر نگاه می کند که فقط نخبگانی که ثروت و قدرت را در دست دارند در جهان حق حیات دارند. پس از دهه نود میلادی که نئولیبرالیسم به دنبال تکه تکه کردن جغرافیای سیاسی پس از اتحاد شوروی، یوگسلاوی و… بود تا توانست کشورهای اروپای شرقی را چند پاره نمود و جنگ و خون ریزی را که اساس سود است را در آنجا پایه گذاری کرد که جنگ اوکراین آخرین آنهاست.توجه غرب از قرن بیستم به خاورمیانه و تسلط بی چون و چرا به آن و دست‌یابی به منابع نفت و گاز و اورانیوم و هزاران منبع ثروت دیگر، جنگ ایران و عراق و تهاجم به عراق را در دستور کار قرار داد.
با بمباران سهمگین و خارج از عرف جنوب بیروت و کشتن صدها انسانی که در این مجموعه زندگی می کردند فقط برای حذف رهبر حزب اله و چند تن از فرماندهانش، رویکرد جنگ‌را در خاورمیانه تغییر داده است. وحشی‌گری اسراییل نه تنها از حمایت غرب نشان دارد بلکه نشات گرفته از وضعیت بد اقتصادی و اجتماعی است که سراسر اسراییل را در بر گرفته است. عدم دستیابی به پیروزی سریع و آزادی اسرا و باتلاقی که نه تنها دولت اسراییل بلکه غرب را نیز به کام خود می کشد باعث برخوردهای وحشیانه در داخل کشور با سازمان ها و احزابی که مخالف این این جنگ هستند، کرده است.
در حال حاضر در اتاق های سنای آمریکا و کشورهای اروپایی در خصوص بازسازی و غارت منابع خاورمیانه در حال تصمیم گیری و تقسیم غنایم خاورمیانه هستند. همین اتفاق متاسفانه در لانه فساد سیستم اقتصادی ایران نیز در جریان است. همه آینان ایران را تکه تکه و بصورت قبیله‌ای چند پاره چون لیبی و سودان می خواهند.
آنچه به ما کارگران مربوط است جنگ فقط فرزندان زحمتکشان را به کام مرگ می کشاند و سودش به جیب جنگ افروزانی که در حاشیه امن و برای سود شخصی نقشه می کشند، خواهد رفت.
در صلح است که می توان جنگ و جنگ طلب و سودورزی را در یک حرکت اجتماعی شکست و جان انسانها را از سیاست های سودورزانه نجات داد. معیشت، درمان و زندگی انسانی در صلح است که شکل خواهد گرفت. فاشیسم عریان صهیون به دنبال جنگ است و زحمتکشان ایران و منطقه به دنبال صلح.
خرد جمعی بشریت در جهان پشتیبان صلح و آرامش است و هر روزه خود را در خیابان های اروپا و آمریکا نشان می دهد که باید به آن تکیه کرد و فاشیسم را شکست داد.

سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران
بازنشستگان متحد تهران(فلزکار، چاپ، بافنده، شهاب خودرو، فیلکو)
بازنشستگان مستقل قزوین، رامهرمز، گیلان

۷ مهر ۱۴۰۳