یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز اول مهرماه بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای تهران، کرمانشاه، اهواز، اصفهان، دامغان، رشت، شوش، قائم شهر ، کرمان دست به اعتراض زدند. در کرمان بازنشستگان زغال سنگ کرمان اعلام کردند:« اگر در حین کار در معادن نمیریم در زمان بازنشستگی باید در کف خیابان به دنبال مطالبات مان باشیم» در دامغان نیز بازنشستگان فولاد خواستار اجرایی شدن مصوبات شدند. در رشت افراد بیشتری نسبت به هفته گذشته در مقابل اداره کل تامین اجتماعی گرد آمده بودند خواستار معیشتی انسانی و درمان رایگان و حذف بیمه های تکمیلی و آزادی بازنشستگان زندانی شدند. گبازنشستگان شرکت فولاد البرز مرکزی در قائمشهر در برابر صندوق بازنشستگی فولاد در اعتراض به سختی گذران زندگی و پایمال شدن حقوق خود خواستار اجرایی شدن قانون شدند. بازنشستگان فولاد و معدن اصفهان با بازماندگان حادثه دردناک انفجار معدن طبس ابراز همدردی کرده و شعار:«معدنکاران طبس تسلیت تسلیت» را سر دادند و خواستار اجرای مصوبه های قانونی رعایت نشده بودند.

در کرمانشاه متحد بازنشستگان تامین اجتماعی و فرهنگی و مخابرات در برابر تأمین اجتماعی استان گرد آمده و به فساد فراگیر حکومتی و عدم اجرای همسان سازی سخنرانی کرده و شعار:«معلم زندانی، کارگر زندانی، آزاد باید گردد» را سر دادند. در اهواز بازنشستگان در میدان کارگر شعار:«حاصل کار دولت غارت جیب ملت» را فریاد زدند. در شوش بازنشستگان ضمن اعتراض به تورم، گرانی، مستمری های ناچیز و فساد و دزدی مسوولان بطور عادی، و به سرکوب و زندانی کردن کنش‌گران صنفی اعتراض کرده خواستار ساخت بیمارستان در شهر شوش شدند. بازنشستگان تهرانی در مقابل سازمان تامین اجتماعی تجمع کرده و در خصوص چرایی اجرا نشدن همسان سازی و تاخیر در پرداخت مستمری ها و فروش بیمارستان میلاد به صورت چراغ خاموش، صحبت کردند. البته هفته قبل به یکی از معترضین تهرانی پیگیر، تماس گرفته شده و از ایشان خواسته شده بود که در تجمع شرکت نکند.
این هفته تجمع بازنشستگان چه به لحاظ تعداد و چه به لحاظ تعداد شهرهای شرکت کننده افزایش یافته بود.
مستمری های حقیرانه و گرانی روز افزون که سیستم ضد کارگری نئولیبرال به جامعه حاکم کرده، اعتراضات بیشتری را در پیش رو خواهد داشت.