یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ۲۵ شهریور بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای تهران،کرمانشاه، اهواز و بازنشستگان فولاد در شهرهای اهواز و اصفهان به تجمع هفتگی خود در خصوص درمان رایگان و مناسب، معیشتی در خور و انسانی و همسان سازی حقوق و آزادی شریفه محمدی و اسماعیل گرامی را فریاد زدند.
این در حالیست که بخشی از بازنشستگان در شهرهای دیگر امروز به اعتصاب عمومی و اعتراض به انسداد سیاسی و امنیتی کردن مطالبات صنفی، پیوسته و به خیابان نیامدند.
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ روزی است که دختر مظلوم ایران «مهسا امینی» در تهران کشته شد. امروز کردستان در اعتصاب عمومی به سر برد و در شهرهای دیگر کشور هم مردم و کسبه از این اعتراض حمایت کردند. از جمله در تهران و کرج.

بسته نگه داشتن فضای سیاسی باعث رشد مافیا و بی قانونی گسترده شده است. با بسته نگه داشتن فضای سیاسی و امنیتی کردن فعالیت های صنفی غارت صندوق های بازنشستگی، اختلاس ها و حقوق نجومی سرعت گرفته و می گیرد. به بند کشیدن کوشندگان صنفی و زنان خواست مافیاست تا به امری عادی تبدیل شده تا گندکاری های مدیران افشا نشود. وام های میلیاردی مدیران بورس، غلت زدن اعضای کانون عالی و کانون های بازنشستگی در ثروت زحمتکشان تا به آنجاست که حتا خریدهای خانه شأن را هم از پول مردم انجام می دهند و دزدی های زیردستان خود را لاپوشانی می کنند.
شکستن قلم، بستن دهان در ۴۰ سال اخیر نتیجه بخش نبوده است و فعالیت های صنفی و سندیکایی و مدنی هر روز گسترده‌تر می شود چون زندگی را مافیا بر مردم سخت کرده است.