خواسته های صنفی امنیتی نیست!

دستگیری کارگران کارخانه لاستیک بارز کرمان به دلیل خواسته های صنفی و امنیتی جلوه دادن هر حرکت کارگری از سوی دولت محکوم است. کارگران لاستیک بارز ۷ روز است در اعتصاب هستند و از امروز شیفت دوم کارگران اجازه ورود به کارخانه را پیدا نکردند مگر اینکه تعهد بدهند اعتصاب نکنند.
تاکنون نه مسوولین وزارت کار و نه مسوولین شهری هیچکدام برای شنیدن خواسته های کارگران پیشقدم نشده و با اعزام نیروهای پلیس و دستگیری ۳ نفر( تا زمان مخابره خبر) به این اعتراض کارگری واکنش نشان دادند. آیا تقاضای طبقه بندی مشاغل درست در این کارخانه جرم است؟ آیا اعتراض به حقوق ۱۳ میلیونی پاسخش دستگیری و اعزام پلیس به درب کارخانه است؟؟

مدیرکل کار استان کرمان مدعی است:« دریافتی این کارگران بیش از ۲۲ میلیون تومان است و اعتراض کارگران غیرقانونی است». حتا اگر این سخنان درست باشد برای ۱۲ ساعت کار روزانه ۲۲ میلیون تومان آیا مبلغ زیادی است و با این گرانی ها می تواند معیشت یک خانواده کارگری را تامین کند در حالی که خط فقر بیش از ۴۵ میلیون است؟ جناب مدیرکل کل بگوید حقوق خودش چقدر است که ۲۲ میلیون تومان را برای ۱۲ ساعت کار کارگران مناسب می داند؟
شوربختانه این کارخانه از شرکت های زیرمجموعه شستا بوده که چنین در حقش ظلم می شود شرکتی که بسیار سودده است. برای کارگر کارخانه لاستیک بارز برای ۱۲ ساعت کار شاق ۱۳ میلیون تومان بس است اما برای مدیران شستا ۱۰۰ میلیون تومان کم.
اجرای طرح طبقه بندی مشاغل خواست همه کارگران ایران است تا کمی سفره هایشان جانی بگیرد. این یک خواست قانونی است و اعتصاب کارگران برای این خواست عین قانون می باشد.
سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران از خواسته های کارگران لاستیک بارز حمایت کرده و خواهان آزادی فوری تمامی کارگران دستگیر شده می باشد و اخذ تعهد برای اعتصاب نکردن را عین بی قانونی می داند.
اجرای طرح طبقه بندی مشاغل یک خواست قانونی همه کارگران ایران است و باید اجرایی شود.

سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران
۲۱ شهریور ۱۴۰۳