یکشنبه های اعتراض قوی تر از همیشه!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ۱۸ شهریور بازنشستگان در شهرهای تهران، اصفهان، رشت، کرمانشاه، شوش، اهواز طبق روال همه هفته در خصوص بی اعتنایی مسوولین به معیشت و درمان و اجرا نکردن همسان سازی و دروغگویی هر روزه تجمع اعتراضی برگزار کردند. در اهواز ضمن راهپیمایی و تجمع در مقابل اداره کل سازمان شعار:« ما به جز حق نمی خوایم/ صدقه دولت نمی خوایم- پرستار با غیرت حمایت حمایت- ایران پر در آمد/ مسوول بی لیاقت/چه بر سر تو آورد» در شوش بازنشستگان ضمن حمایت از پرستاران و ابطال حکم اعدام شریفه محمدی خواستار داشتن بیمارستان در راستای ماده ۵۴ بوده و نگرانی خود را از انتصاب مدیران ناکارآمد و آشنا نبودن به قوانین حمایتی و مشکلات بازنشستگان اعلام کردند.
در تهران بازنشستگانی تأمین اجتماعی و فولاد که از شهرهای مختلف به جلوی وزارت کار آمده بودند پس از دادن شعارهایی در حمایت از پرستاران و آزادی اسماعیل گرامی به در خواست مدیران به تالار اجتماعات وزارت کار رفته که با ورود به تالار ماموران و حراستی ها به بازنشستگان هجوم آورده و سبب درگیری شدند. فساد نهادینه شده در شستا، وزارت کار، کانونهای بازنشستگی سرسپرده مافیا تحمل تجمعات و اعتراضات کارگری و بازنشستگی را ندارند.

با ورود به تالار، بازنشستگان منتظر وزیر بودند که با آمدن آقای عسگری خود به خشم بازنشستگان دامن زد و شعار :«دروغگو دروغگوی- برو گمشو» مانع از صحبت کردنش شدند که باز هم به درگیری بین بازنشستگان و حراست انجامید. در پایان نمایندگان کارگران فولاد که تا ساعت ۴ بعدازظهر در وزارت کار مانده بودند با معاون وزیر آقای موسوی توافق نامه ای را در خصوص خواسته‌های خود صورت جلسه کرده و با ثبت در وزارت کار مهلت یک هفته ای برای پاسخگویی به وزیر و معاون ایشان دادند.
عدم اجرای همسان سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی ، دست اندازی به صندوق های بازنشستگی توسط مدیران بی عرضه و وضعیت خراب معیشتی و درمانی، بازنشستگان را اینگونه به خروش آورد تا مسوولین بدانند هیچ هاله امنی برایشان وجود ندارد.
شفافیت و اتاق شیشه ای برای همه مسوولین خواست جامعه ایران است.