سه شنبه های اعتراضی نفت، پر خروش تر از همیشه!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ۱۳ شهریور ۵ مین هفته ای است که کارگران در مجتمع گازی پارس جنوبی دست از کار کشیده و در پالایشگاه‌های ۳,۵,۶,۷,۸,۹,۱۰,۱۱,۱۲ تجمع کردند. هر چند به لحاظ فشارهای امنیتی در بخشی دیگر از پالایشگاه‌ها کارگران نتوانستند اعتراض کنند اما دست از کار کشیدند. با حضور مهندس توکلی مدیریت جدید شرکت ملی گاز ایران در مجتمع پارس جنوبی و تلاش برای آرام نگهداشتن فضای پالایشگاه ها و با تمامی تهدیدهای حراست کارگران پیمانکاری ها، ارکان ثالث، پشتیبانی شرکت های پیمانکاری در همبستگی با کارگران رسمی در سایت ۱ عسلویه، سایت ۲ کنگان و پالایشگاه فجر دست از کار کشیده و با شعارهایی مطالباتشان را مطرح کردند. تلاش حراست برای نگرفتن عکس و فیلم توسط کارگران و اختلاف افکنی بین کارگران در بازگشت به محل کار هم موثر واقع نشد و کارگران تهدید کردند چنانچه فشارهای صورت گرفته افزایش یابد دست به خروج از پالایشگاه‌ها خواهند زد.
کارگران به جد خواستار آزادی و بازگشت به کار حجت رضایی از پارس جنوبی و یاسر احمدی‌نژاد از ملی حفاری هستند و آن را اولویت خود می دانند.
کارگران خواهان اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل، پرداخت عادلانه و بدون تبعیض دستمزدها با نیروهای رسمی و قراردادی پیرو توافقات قبلی با وزارت نفت می باشند. ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت برای همکاران اداری و پشتیبانی را نیز خواهانند.
آنچه مشهود است تعداد معترضین هر هفته افزایش می‌یابد و شعارهای مشترک همچون ۱۴-۱۴ و طرح طبقه بندی مشاغل نیروهای بیشتری را در بر گرفته و وارد میدان اعتراض می کند.

همچنانکه گفته ایم سفره همه کارگران یکی است و کارگر متحد همه چیز

اين عكس از تظاهرات اعتراضي كارگران در مقابل ساختمان اداری ملی حفاری گرفته شده است