حمله به کارگران واگن پارس محکوم است!

در ۳۶ مین روز از اعتراضات کارگران واگن پارس که با برخورد سخت نیروی انتظامی روبرو شد، تعدادی از کارگران مجروح و تعدادی روانه بازداشتگاه شدند. اعتراضاتی که برخورد مسوولانه ای از سوی نه مسوولین شهر و نهوزارت کار را در پی نداشته است.
اینکه نیروی انتظامی چه اموزشی در مقابل رویدادهای پیش آمده دیده است به هر حال رفتارش در منظر اجتماعی قابل دفاع نیست. از شلیک به یک بانوی راننده تا برخورد خشونت آمیز با نوجوان افغانستانی و کشته شدن جوان دیگری در بازداشتگاه لاهیجان و امروز هم برخورد خشونت آمیز با کارگران واگن پارس اراک.
نمی دانیم در قاموس مسوولین شهر اراک اصل ۲۷ قانون اساسی که اعتراض و اعتصاب را مجاز دانسته است چه معنایی دارد؟؟ چرا یک مشکل کارگری که به سهولت می تواند توسط وزارت کار، بازرسی کل کشور بررسی و تصمیم درست اتخاذ شود، چنین به گره کوری تبدیل می گردد.

در اطلاعیه قبلی متذکر شدیم که مدیری که می خواهد با قلدری کارخانه را اداره کند نتیجه اش می شود این. که نشانگر عدم تناسب کرسی مدیریت این کارخانه با مدیرش می باشد که یک اعتراض کارگری را به یک بحران شهری تبدیل نموده است. از این اتفاق فقط مافیاست که سود می برد.
حمله نیروهای انتظامی به کارگران خشمگین نشانه بی مسوولیتی کامل مدیران شهری و نداشتن هیچ راهکاری در مقابل خواسته های کارگران واگن پارس است. اصل ۳۹ قانون اساسی:« هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی، یا تبعید شده به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است» می‌داند.
سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران برخوردهای خشونت آمیز دیکته شده به نیروی انتظامی را محکوم کرده و خواهان مجازات مسوولین شهری اراک و کارخانه واگن پارس است. آزادی همه دستگیر شدگان و تسریع در امر بهبودی و مراقبت از مصدومان و عذرخواهی از کارگران واگن پارس را خواستاریم.

سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران
۱۱ شهریور ۱۴۰۳