اموال بازنشستگان همچنان به فروش می رسد!

عارف نوروزی مدیرعامل شستا طی سخنانی اعلام کرده است:«١٠ شرکت در شستا زیان ده هستند، ٢٨ شرکت منحل، ١٤ شرکت در هم ادغام و شرکت های سود ده زیر ١٠٠ میلیارد تومان را خواهیم فروخت، در نهایت ٥٨ شرکت در دستور فروش قرار دارند»
کسی از عارف نوروز نمی پرسد که چرا شرکت ها زیان ده هستند؟ چرا برای ارتقای آنها اقدام نمی کنید؟ شرکتی که ١٠٠ میلیارد تومان کمتر سودده است را چرا با برنامه ریزی سودش را بالا نمی برید؟ در علم مدیریت فروش یعنی بی عرضگی مدیران.
از سوی دیگر ایشان نمی فرمایند که بعد از فروش ٥٨ شرکت تکلیف پول فروش چه می شود؟ جایی سرمایه گذاری می شود؟ کارخانه دیگری خریداری می شود؟ یا طبق بقیه فروش ها توسط مافیا این پول بالا کشیده می شود؟
مدیریت در نئولیبرالیسم سوق دادن منابع به سمت بازار مالی چون بورس است. در این برنامه ریزی های خانه خراب کن مافیا، تولید به صرفه نیست و منابع مالی باید در خدمت واردات قرار گیرد. اما نکته مهم تر این است که با فروش این اموال چه باقی خواهد ماند تا هر ماه مستمری ها به موقع داده شود؟ البته در برنامه هفتم توسعه قرار است چیزی به نام تامین اجتماعی باقی نماند که یکی از راههای آن فروش اموال است. وقتی همه چیز فروخته شود بهتر می توان ادعا کرد که ورشکستگی تامین اجتماعی رخ داده است.
کوشندگان کارگری باید در این خصوص هشیار باشند و از اندوخته های خود نگهداری کرده و مدیران را تحت فشار بگذارند تا مانع اینگونه دست اندازی مدیریت های ضد زحمتکشان به اندوخته هایشان باشند.