کارخانه طبیعت سلولز کاغذ سازی پارس تعطیل شد!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، برای سومین ماه متوالی کارخانه طبیعت سلولز کاغذسازی پارس هفت تپه تعطیل است. به جز حراست و اتش نشانی تمام پرسنل آن با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تورم افسار گسیخته خانه نشین هستند .
این شرکت که تحت مالکیت برادران مقدم است و اخیرن پرسنل آن شرکت و کاغذسازی پارس درب فرمانداری تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند و مسئولینی مانند نماینده شهر و فرماندار اعلام کردند ظرف یک هفته مشکل انها حل و به کار برگردند ولی عملن هیچ گشایشی در وضعیت انها حاصل نشده و به بهانه نبود مواد اولیه (ضد روغن) که حتا بجای خارج کشور، می‌شود از اصفهان تهیه شود، در تعطیلی کامل قرار دارد.
کارگران می گویند نماینده شهر کعب عمیر و فرماندار نظامی هویز بجای جلسات نمایشی و رسانه ای بهتر است با حل ریشه ای مشکل این پرسنل اقدام کرده تا پرسنل زحمتکش آن شرکت بتوانند با خیالی آسوده و بدون استرس به کار مشغول شوند.
در حال حاضر شهر شوش به کانون اعتراضات مشکلات صنفی برای کارگران و بازنشستگان و در نتیجه اعتراضات صنفی تبدیل شده و بارها پرسنل نیشکر ، کاِغذ سازی پارس، کارگران شهرداری ،طبیعت سلولز و بازنشستگان تامین اجتماعی درب فرمانداری تجمع اعتراضی برگزار کرده اند و متاسفانه مسئولین شهر یا توان حل مشکلات را ندارند و یا به ان بی توجه هستند و بعضا با مطالبه گران بجای تعامل و حل قانونی خواسته های انها برخورد قضایی و امنیتی می کنند. در این بین پیامکی برای کارگران ارسال شد.

پیامک تعطیلی کارخانه توسط کارفرما

اطلاعیه:

ضمن عرض سلام و خدا قوت
به اطلاع همکاران گرامی می رساند، پس از پیگیری های انجام شده، روند ترخیص ضدروغن در حال انجام می باشد و پیش بینی میشود در شهریور ماه مواد اولیه وارد کارخانه شود. لذا به منظور کاهش مصرف برق و جلوگیری از مشکلات ناشی از آن و همچنین به دلیل نداشتن ضد روغن در حال حاضر، کلیه واحد های کارخانه به استثناء واحدهای حراست و HSE ,از تاریخ 1403/06/01 تا زمانی که مواد اولیه مورد نیاز بمنظور تولید تأمین شود، تعطیل می باشد.
بدیهی است پس از تأمین ضد روغن پرسنل زحمتکش کما فی السابق به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
توصیه سندیکا به این کارگران و کارگران کاغذ پارس، شرکت هفت تپه، کارگران شهرداری و بازنشستگان شهر شوش این است با هم ارتباط گرفته و متحد برای حل مشکلات اقدام کنند.

هیات تحریریه مجله کارگری پیام سندیکا