چرا همسان سازی مستمری ها اجرا نمی شود؟

با آنکه از سال گذشته در خصوص همسان سازی مستمری بازنشستگان حرف های متفاوتی زده شد و روی نبود بودجه کافی برای این امر تاکید می گردد و در حال حاضر هم اعلام شده صندوق های بازنشستگی در حال ورشکستگی هستند و یعنی همسان سازی مستمری ها با ابهام روبرو ست.

کنشگران بازنشستگی که اشراف به موضوع همسان سازی دارند می دانند که در برنامه هفتم توسعه که مصوبه مجلس است و باید اجرایی گردد، از اول فروردین 1 درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه گردید تا منابع برای همسان سازی بازنشستگان ایجاد شود. الان ٥ ماه است که این ١ درصدها در خزانه دولت ذخیره شده و منابع برای همسان سازی مستمری بازنشستگان وجود دارد پس مانعی برای اجرای همسان سازی در خصوص نبود منابع وجود ندارد چرا که ٩٠ میلیون ایرانی با هر خرید ١٠ درصد مالیات بر ارزش افزوده می دهند تا ١ درصد آن خرج همسان سازی گردد.

اما چرا اجرا نمی شود و قانون برنامه هفتم توسعه چه از سوی سازمان تامین اجتماعی و چه از سوی کانون عالی عمدن به فراموشی سپرده می شود؟ برای اینکه در نئولیبرالیسم غارت منابع حرف اول را می زند. این پول قلمبه هم باید به جیب مافیا برود و در این موضوع هم کانون های بازنشستگی و هم مافیای تامین اجتماعی هم رای و هم صدا هستند.

کنشگران بازنشستگی باید این موضوع را پیگیری کرده و اجازه ندهند همسان سازی وارد بازی های فرسایشی دولت و تامین اجتماعی بشود. پول هست و باید همسان سازی اجرا گردد.