سفره همه کارگران یکی است!(٤١)

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، در ٦٠ مین روز از کمپین ١٤-١٤ کارگران اعتصابی همچنان در تلاشند کمپین را به دیگر پتروشیمی ها و پالایشگاهها گسترش بدهند. بعد از ١٤-١٤شدن پتروشیمی دالاهو بسیاری از پیمانکاران در عسلویه و کنگان با مسوولان پتروشیمی دالاهو تماس گرفته و اعتراض و نارضایتی خود را از این موضوع به اطلاع مدیریت پتروشیمی رساندند. اما با تلاش بی وقفه کارگران در شرکت لیدوما جوشکاران و مونتاژکاران 14-

١٦-١٤ شدند همچنین کارگران جوشکار مخازن جهانبین در جاسک نیز ١٤-١٤ شدند.
اما کارگرانی که با پشت کردن به کمپین ١٤-١٤ سرکار رفته بودند روزگار خوبی ندارند. شرکت مکران به پیمانکاری عالی نژاد جهان آریا در چابهار طلب نیروها را نداده و شرکت را هم تعطیل نموده و مفقودالاثر است.

متاسفانه در سکوی گازی ال-پی-جی روبروی فاز ١٩ کنگان شرکت آتیه سازان پرشیا به پیمانکاری شهبازی و سرپرست کارگاهی مهندس صادقی کلیه اعتصابیون را اخراج کرده و مهندس صادقی علیه کمپین اقدام به استخدام نیروی جدید کرده است. این دو شرکت تحریم نیرو هستند و کارگران از کار کردن برای این دو شرکت خودداری کنند. در مورد مهندس صادقی هم کمپین پاسخ این بی خردی اش را به زودی خواهد داد. در ضمن دوستانی که شرکت شان ١٤-١٤ می شود به دوستانی که در کمپین هستند پیام دهند و دوستان کمپین ١٤-١٤ را سرکار ببرند نه دوستان و آشنایان خود را که به کمپین پشت کرده بودند.

دوستان می دانند وقتی به جای استادکاران زبده، کارگران کمتر متخصص جایگزین می شوند چه اتفاقی خواهد افتاد و پیمانکاران خیانتکار دست به چه اعمال غیر حرفه ای می زنند و این کارگران را مجبور به انجامش می کنند. سندیکای کارگری در تلاش است طی نامه ای به بازرسی وزارت نفت اعلام کند یک گروه نظارتی به پتروشیمی صدف، پادجم، پتروپالایش اعزام کند و همه جوش های را «پی ام آی» کرده تا معلوم شود خطوط استیل با کربن جوش زده شده است یانه؟؟

خیانت های پیمانکاران تنها به این مورد خلاصه نمی شود و دوستان از همه خلاف کاری ها گزارشی تهیه و برای سندیکای کارگری بفرستند تا پیمانکاران خیانت کار را در پروژه های نفت و گاز را رسوا کنیم.