پرستاران قاطع در تصمیم خود!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز هم پرستاران در شهرهای مشهد، تهران، یاسوج، جهرم، قزوین اعتصاب کردند. در مشهد بیمارستان های قائم، هاشمی نژاد، امام رضا، ولایت، اکبر به اعتصاب پیوستند و شعار:«از شیراز تا مشهد/ اعتصاب اعتصاب» را دادند. پرستاران که به حقوق کم، اضافه کاری اجباری با مبلغ ساعتی 20 هزار تومان و عدم برقراری فوق العاده خاص معترضند اعلام کردند:«حق ما پرداخت نمی شود و نمی دانیم پول های ما به جیب چه کسانی سرازیر می شود. ما تصمیم گرفتیم این روند را عوض کنیم و عوض خواهیم کرد. شک نکنید» کارکنان آزمایشگاه و کارکنان اورژانس بیمارستان امام رضا با حضور در میان اعتصابیون از همکاران خود حمایت کردند. اعتصاب در بیمارستان هاشمی نژاد تهران و جمعی از کادر درمان و اورژانس و پرستاران قزوین نیز امروز در اعتصاب بودند. خبرها حاکی است پرستاران جهرمی و یاسوجی نیز در همبستگی با پرستاران شهرهای دیگر به اعتصاب پیوسته اند. در تهران نیز کارکنان بیمارستان سجاد در اعتصاب بودند. در اراک سه بیمارستان امیرالمومنین، ولی عصر و خوانساری بطور کامل اعتصاب کردند.

این نتیجه خصوصی شدن درمان و افتادن سلامت جامعه به دست پیمانکاران و افراد غیرمتخصص و پزشکان ثروتمندی است که با تاسیس بیمارستان به دنبال سودجویی از درد مردم هستند. امروز هم سلامت بیماران به خطر افتاده است و هم سفره های زحمتکشان کادر درمان و هم سلامت پرستاران با اضافه کاری های اجباری. پرستاری که 16 ساعت و یا بیشتر کار می کند دیگر دقت نظر درست نخواهد داشت و خطای انسانی او در هر لحظه اضافه کاری بیشتر و جان بیمار نیز به مخاطره خواهد افتاد.

بی تردید این همبستگی پاسخ خواهد داد و دولت مجبور است فکری به حال کادر درمان کشور بکند. استخدام پرستاران جدید و افزایش حقوق ها بخشی از خواسته های کادر درمان را پوشش خواهد داد.