یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، بازنشستگان تامین اجتماعی، اجتماعات اعتراضی هفتگی خود را در شهرهای رشت، اهواز، تهران، کرمانشاه، شوش و مشهد و همچنین بازنشستگان صندوق فولاد در اصفهان و دامغان برگزار کردند. در شوش بازنشستگان در دمای 50 درجه و 90 درصدی رطوبت هوا تجمع کرده و در اعتراض به فقر، فساد و گرانی و اینکه شوش بیمارستان ندارد با شعار:« ظلم و ستم کافیه/ سفره ما خالیه» به سخنان سخنرانان و یکی از بانوان بازنشسته گوش کردند:«حاشا بر مسوولینی که صدای توده زحمتکش را نمی خواهد بشنود ما خواهان حق مانیم، ما مالک هستیم، ما با اتحادمان بر ظلم و ستم و بی عدالتی پیروز خواهیم شد. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد» در ادامه خواهان آزادی اسماعیل گرامی و شریفه محمدی شدند.

در کرمانشاه متحد که 300 بازنشسته مخابرات، تامین اجتماعی و فرهنگی گرد آمده بودند و به سخنان سخنرانان فرهنگی و مخابرات و تامین اجتماعی گوش داده و با اعلام حمایت قاطع از اعتصاب پرستاران و آرزوی موفقیت و تندرستی برای آنان شعار:«پرستار سلامت/ حمایت حمایت» را دادند. در تهران بازنشستگان تامین اجتماعی و فرهنگی گرد آمده به آخرین وضعیت پرونده آقای اسماعیل گرامی گوش داده و شعار:«دزدی های نجومی/ فلاکت عمومی-بازنشسته زندانی/ آزاد باید گردد- زن و مرد برابرند/ متحد و دلاورند-بیمه های تکمیلی/ دزد سر گردنه» را دادند. در اهواز با وجود دمای بالا بازنشستگان با دست نوشته های خود اعتراض به وضعیت درمان و مستمری ها را فریاد زدند. در رشت با آنکه امروز 15 کوشنده بازنشسته به دادگاه انقلاب رفته بودند، اما بازنشستگان در مقابل اداره تامین اجتماعی با در دست دادن خواسته های خود تجمع اعتراضی برگزار کردند. در مشهد نیز بازنشستگان در اعتراض به تنگنای معیشتی و فساد حاکم بر کانون های بازنشستگی در مقابل تامین اجتماعی خراسان تجمع کردند. بازنشستگان فولاد هم در اصفهان و دامغان در مقابل صندوق های بازنشستگی خود با در دست داشتن خواسته های خود گردهمایی اعتراضی برگزار کردند.

همچنین اعتراضات هفتگی کارگران رسمی شرکت فلات قاره در سیری و لاوان و شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری همچنان ادامه دارد.

توفان اعتصابات فراگیرتر خواهد شد.