انتشار خبر در دمای ۶۰ درجه به چه معناست؟؟

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، روابط عمومی گروه فولاد اکسین خوزستان خبری را به خبرگزاری ایلنا برای انتشار داده است( کد خبر ۱۵۱۶۵۱۳) که مصاحبه‌ای است با کارگران مشغول به کار در شرکت فولاد در دمای ۶۰ درجه آن هم در فصل تابستان. روابط عمومی می نویسد:« گرمای طاقت‌فرسا در کنار لرزش و صداهای فراوان در خط تولید شرایط بسیار دشواری را برای کارگران رقم می زند»
این خبر چرا باید منتشر شود؟؟ در حالی که کارگران اخراجی فولاد در مقابل استانداری خوزستان دست به اعتراض زده اند. این کارگران همان کسانی هستند که علیه شرایط غیرانسانی کار که روابط عمومی با افتخار از آن یاد می کند سال گذشته دست به اعتصاب زده بودند. و برای بهتر شدن شرایط کاری همین کارگران پیمانکاری اکسین خوزستان در گفتگو با کارفرمای فولاد اخراج شدند.

در روزهایی که کارگران عسلویه و خوزستان به کار در دمای بالا معترض هستند این خبر دهن کجی به این اعتراضات است. چه افتخاری است در دمایی که کار کردن در آن غیرانسانی است، کار کردن؟؟ در حالی که کارگران اکسین نه تنها دستمزد خوبی نمی گیرند و طبقه بندی مشاغل نشده اند، امنیت شغلی هم ندارند. نمایندگانشان اخراج شده اند و مجبورند در این شرایط کار کند.
هیچ کارگری طبق قانون کار نباید در دمای بیش از ۵۰ درجه کار کند این را قانون می گوید. در این شرایط کار کردن و جیب کارفرما را پر کردن هیچ افتخاری ندارد. آن هم کارفرمایی که به قانون تمکین نمی کند.
بازرسی وزارت کار و طب کار پیمانکار به کارگران نمی گوید در اینگونه دماها کار کردن چه عوارضی دارد. چه بر سر پوست، مو، کلیه، چشم، شش ها می آید. آیا کارگر می داند بعد از ۱۵ سال کار به کم بینی، پیر چشمی مبتلا خواهد شد؟؟ سرطان پوست می گیرد؟؟؟ کلیه های خود را به دلیل عرق زیاد به انواع بیماری ها مبتلا می کند؟؟ اکثرن با مشکلات ریوی دست به گریبان خواهند بود؟؟ آیا در روزگار پیری ‌پیمانکار قدردان کارش خواهد بود؟؟
به نظر ما انتشار این خبر علیه اعتراضات کارگران در دمای بالا و اعتراضات نمایندگان اخراجی کارگران فولاد خوزستان است.

هیات تحریریه مجله کارگری پیام سندیکا