بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی! (۱)

بسیار شنیده ایم که دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است اما نمی دانیم این بدهی چگونه شکل گرفته است. مدیران سازمان تامین اجتماعی و دولت بارها گفته اند برای همسان سازی و افزایش مستمری ها پولی در بساط نیست و سازمان تامین اجتماعی ورشکسته است. نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و در حقیقت ۴۵ میلیون ایرانی درمانشان توسط این سازمان پوشش داده می شود. افزایش مستمری ها باعث خواهد شد بازنشستگان و خانواده هایشان کمی کمتر فشار گرانی را تحمل کنند. اما سیاست های ضد کارگری که سرمایه داری نئولیبرال اتخاذ کرده، نخواهد گذاشت زحمتکشان زندگی مناسبی داشته باشند به همین دلیل تلاش می کنند اندوخته های زحمتکشان و سازمان های مربوط به آنان را غارت کنند.
بخشی از بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی در زمان جنگ شکل گرفته است که به آن می پردازیم.
۱- برداشت های وام گونه در زمان جنگ از بانک رفاه کارگران برای پر کردن خزانه دولت جهت تامین کسری بودجه که آقایان محجوب و صادقی مبلغ دقیق و زمان برداشت و تعداد برداشت آن را می دانند.
۲- به عهده گرفتن حق بیمه ۱۸۴ صنف که در زمان جنگ با دولت همکاری می کرده آند که هنوز ۱۴ صنف همچنان حق بیمه شأن باید توسط دولت پرداخت شود.
۳- معافیت کارگاههای کمتر از ۵ نفر که سهم کارفرما را دولت به عهده گرفت. مصوب سال ۱۳۶۱
۴- حق بیمه دوران اسارت رزمندگان مصوب ۱۳۶۸
۵- حق بیمه مدت خدمت جبهه و طول درمان جانبازان مصوبه ۱۳۷۴
۶- حق بیمه جانبازان مشمول کسرکار مصوب ۱۳۷۴
۷- پرداخت حقوق و مزایای جانبازان توسط سازمان تامین اجتماعی مصوب ۱۳۷۴
۸- سهم بیمه شده و کارفرمای کارکنان جانباز مصوب برنامه سوم
۹- ۲۳ درصد حق بیمه دوران سربازی و حضور داوطلبانه در جبهه افراد
این موارد به معنای این است که زحمتکشان نه تنها با جان خود بلکه با پول و اندوخته های خود بار جنگ‌را به دوش کشیده اند اما هیچ نفعی برایشان نداشت و داغ فرزندان، پدران، برادران، همسران خود را همچنان به دوش می کشند. همینطور رنجی مضاعف از اینکه آقازاده های حرام لقمه ثروت کشور و اندوخته های زحمتکشان و سازمان تامین اجتماعی را با مافیا بازی به عشرت کده‌های خود سر ریز می کنند.
چنانچه دولت این بدهی های خود و دیگر بدهی ها را که در متن های بعدی نوشته خواهد شد را به سازمان بپردازد، سازمان به آسانی قادر خواهد بود مستمری ها را افزایش و همسان سازی را با نظارت نمایندگان واقعی بازنشستگان انجام دهد و سفره نیمی از کشور رنگین تر شود. این همت همه کارگران و بازنشستگان را می طلبد. ( ادامه دارد )

بازنشستگان متحد تهران ( فلزکار مکانیک ، بافنده ، چاپ ، شهاب خودرو ، فیلکو )