گرما زدگی و مسمومیت غذایی در پروژه ها!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، گرمازدگی و مسمومیت غذایی ۲ عامل اصلی بیماری کارگران پروژه ای در عسلویه و مناطق گرم در تابستان می باشد.
مسمومیت غذایی ۱۸۰ کارگر مجتمع پتروشیمی کاویان که متاسفانه منجر به مرگ رامین گلستانی کارگر این پتروشیمی گردید یکی از عادی ترین اتفاقات در طول تابستان برای شرکت های پیمانکاری است. در حال حاضر همچنان ۱۰ کارگر در بیمارستان بستری هستند. این مسمومیت غذایی را روابط عمومی پتروشیمی با انتشار اطلاعیه ای چنین اعلام کرده است:« تعدادی از پرسنل پتروشیمی کاویان. آرین متانول و رایان پلیمر با علائمی شبیه!!!! به مسمومیت راهی بیمارستان شدند»
این تنها یکی از مواردی است که اعلام انتشار پیدا کرده است. این در حالیست دهها نامه در مورد وضعیت غذایی از سوی نماینده کارگران پروژه ای آقای مازیار گیلانی نژاد و صدها گزارش از سوی سندیکا به وزارت کار و بازرسی نفت داده شده است.
هفته گذشته یکی از کارگران به دلیل شرایط بد کاری و گرمای بیش از حد دما جان خود را از دست داد.
هر چند ما آماری از تعداد مراجعه کنندگان به درمانگاه‌های کنگان و عسلویه نداریم اما روزانه دهها کارگر به دلیل گرمازدگی به این درمانگاه ها اعزام می شوند. بیهوشی به دلیل گرمازدگی در حین کار در تابستان هر روزه در هر پروژه ای رخ می دهد. رطوبت و گرمای گاه ۶۰ درجه و بیشتر همه کارگران پروژه ای، رسمی، ارکان ثالث و دیگر کارکنان را در معرض انواع بیماری ها قرار داده است.
در این هنگامه مرگ و تلاش که سودش به جیب پیمانکاران و مافیای نفت می رود فقط جان کارگران است که ارزش ندارد. و از سوی شرکت نفت و بازرسی وزارت کار نادیده گرفته می شود.