یکشنبه های اعتراض رشت و اهواز!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، روز یکشنبه 21 مرداد جمعی از بازنشستگان مطالبه گر گیلانی و اهوازی در مقابل اداره کل تامین اجتماعی شهر خود گرد آمدند.

در اهواز جمعی از بازنشستگان در دمای بیش از ٥٠ درجه تجمع کرده و در ادامه پیگیری خواست های دادخواهانه و به حق معیشتی، اقتصادی و اجتماعی خود، فریاد:« حسین حسین شعارشون/ دروغ ودزدی کارشون- کارگر زندانی آزاد باید گردد» را فریاد زدند.

در رشت و در پی حضور اعتراضی بازنشستگان گیلانی این عده کم شمار و ساکت، اما پیوسته و تاثیر گذار که در تمامی یکشنبه های دو سال گذشته در مقابل تامین اجتماعی رشت حضور اعتراضی دارند سرانجام مسوولین این سازمان از مطالبه گران خواستند جهت توضیح خواسته های خود به دفتر یکی از مسوولین بیایند. بازنشستگان مطالبه گر در آغاز این نشست تاکید کردند که:« خواسته های ما و مطالباتمان مسایل تازه ای نیست که مسوولان از آن بی خبر باشند. بازنشستگان رشت و دیگر شهرها بارها و بارها با حضور مستقیم در دفاتر مسوولان سازمان و تسلیم طومارها و سیاهه هایی و همچنین حضور خیابانی در مقابل ادارات این سازمان با در دست داشتن بنر و تراکت های متعدد مطالبات و مشکلات خود را فریاد زده اند. گوش شنوایی تاکنون نبوده است.» این بازنشستگان مهمترین مطالبات خود را اعلام و الزام پاسخگویی سازمان را تاکید کردند:

ناکافی بودن مستمری ها طوری که حتا کسر کوچکی از نیازهای حداقلی خانوار را تامین نمی کند، ضرورت اجرای کامل ماده ٩٦ قانون تامین اجتماعی، عدم تاخیر در پرداخت مستمری های ماهانه، عدم اجرای ماده ٥٤ قانون تامین اجتماعی و تحمیل غیرقانونی بیمه تکمیلی به بازنشستگان و بدتر از آن عدم اجرای تعهدات همین بیمه تحمیلی، جلوگیری از غارت رفتن اموال و دارایی های سازمان و الزام بازپرداخت کامل بدهی های دولت به سازمان در اسرع وقت.

0 views