توفان اعتراضات کارگری!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، در حالی که بیش از ٢٠ هزار کارگر پروژه ای همچنان بعد از ٥٠ روز در اعتصاب هستند، بازنشستگان تامین اجتماعی اعتراضات هفتگی خود را طبق روال همه هفته در شهرهای تهران، اصفهان، شوش، کرمانشاه، شوش پی گرفتند، پرستاران جهرمی هم به همکاران پرستار اعتصابی خود در شهرهای فسا، شیراز، کرج، کرمان، تبریز پیوستند. در همین روز در ساوه کارگران و کارکنان لاستیک پارس با تجمع در مقابل درب کارخانه از قراردادهای چند ماهه تا فشار کاری و حقوق های عقب افتاده و کم، اعتراض خود را اعلام کردند. از سوی دیگر دومین روز از اعتصاب کارگران کارخانه زمزم آذربایجان در اعتراض به حقوق های حقیرانه و مزایا در مقابل درب کارخانه تجمع کردند.

در نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو ٢٠٠ کارگر از ورود سایر کارکنان با متوقف کردن ماشین های خود در مقابل درب نیروگاه، جلوگیری کردند. شرکت فراب که این کارگران در استخدامش هستند ٥١ درصد سهامش متعلق به سپاه و ٤١ درصد آن هم متعلق به آستان قدس است. این ٢٠٠ کارگر که حقوق های عقب افتاده دارند انتظار نداشتند که چنین سهامدارانی حقوق آنان را عقب بیاندازند.

آنچه مسلم است کارگران نمی توانند سفره های خالی خود را دیده و دست به هیچ حرکتی نزنند در حالی که آقازاده ها و مافیا هر روز گوشه ای از این سرزمین را غارت و برای عیاشی به خارج از کشور می روند.

شوربختانه مسوولین کشور وضعیت بحرانی طبقه کارگر را درک نمی کنند و در حیطه کوچک مشاوران و بله قربان گوهای خود گرفتار آمده و سرکوب کارگران و بازنشستگان را چاره کار می دانند.

نئولیبرالیسم چنین سیاستمدارانی را تربیت می کند و این سیاستمداران بزودی نتیجه کارهای خود را خواهند دید.