یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ٢١ مرداد بازنشستگان تامین اجتماعی طبق روال همه هفته در شهرهای تهران، کرمانشاه، شوش، و بازنشستگان فولاد در اصفهان به خیابان آمدند.

دمای بسیار بالای هوا، بخش اعظم بازنشستگان معترض را در شهرهای مختلف خانه نشین کرده است. اما مطالبه گران بازنشسته شوش در دمای ٥٠ درجه و رطوبت بسیار زیاد پای کار مانده و اعلام کردند تا رسیدن به موفقیت و اجرای قانون از خیابان نخواهند رفت. آنان شعار:«روسری را رها کن/ فکری به حال ما کن-تورم اسفبار/ حاکم شده تو بازار-کارگر زندانی آزاد باید گردد» را دادند.

در کرمانشاه متحد که بازنشستگان تامین اجتماعی و فرهنگیان و مخابراتی ها گرد هم آمده بودند ضمن دادن شعار:«حقوق های نجومی/ فلاکت عمومی-فقر فساد تورم/ بلای جان مردم» به سخنان سخنرانان گوش دادند. یکی از سخنرانان گفت:«اگر ما بخواهیم به همین روال ادامه دهیم، تورم بیشتر خواهد شد و ما فقیرتر می شویم و هر روز شکاف طبقاتی بیشتر خواهد شد. به قول اقتصاددانان تورم کارش ثروتمندتر کردن ثروتمندان و فقیرتر کردن فقراست»

در تهران بازنشستگان تامین اجتماعی و فرهنگی تهرانی در مقابل سازمان تامین اجتماعی شعار:«تشکل تجمع اعتراض/ حق مسلم ماست-زندانی کارگر زندانی معلم/ آزاد باید گردند-حقوق بازنشسته/ فقط واسه یه هفته» را دادند. متاسفانه در ساعت ٧ صبح با حضور اسماعیل گرامی بازنشسته تامین اجتماعی در دادسرای اوین، ایشان بازداشت و روانه زندان شد.

بازنشستگان فولاد اصفهان در مقابل صندوق خود در خیابان نشاط خواستار اجرایی شدن طرح تکمیل همسان سازی کار گروه، و اجرای بند یک صورت جلسه ١٥ مهر هیات مدیره و نارضایتی از وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته هایشان شعار:« نه مجلس نه دولت/ نیستند به فکر ملت» را دادند.