از خواهران و برادران پرستار خود حمایت می کنیم!

در هفتمین روز از اعتصاب پرستاران در بیمارستان‌های دولتی در شهرهای کرج، فسا، شیراز، زنجان، تبریز، آباده فارس، لامرد، کرمان، جهرم می گذرد، پرستاران خواهان تصحیح و تجدید نظر در مبلغ احکام پرستاری و تطبیق احکام با پرستاران سایر ارگان‌ها با توجه به یکسان بودن کار، اجرای صحیح قانون تعرفه‌گذاری پرستاری، برقراری کارانه حذف شده و تصحیح حق مسکن در احکام پرستاری شده اند. عدم اجبار به اضافه‌کاری، اجرای صحیح قانون ارتقا بهره‌وری، اجرای صحیح قانون مشاغل سخت و امکان بازنشستگی پرستاران با ۲۰ سال سابقه، و تسویه حساب تمامی معوقات مالی پرستاران تاکنون، از دیگر مطالبات پرستاران است. با وجود تصویب موضوع ترمیم نیم درصدی حقوق پرستاران توسط مجلس و وعده‌های واریزی، اما تا تیرماه پرداختی انجام نشده است. همین نیم درصد را به چهار دهم درصد تقلیل دادند، اما باز هم واریزی انجام نشده است.

بهمن سال گذشته با تجمع پرستاران شیرازی مسوولان وزارت بهداشت قول مساعدت برای حل این مشکلات را دادند. ٧ ماه گذشته و زندگی برای همه مردم و به ویژه پرستاران سخت تر شده است و پرستاران مجبور شده اند دست به اعتصاب بزنند. با این اعتصاب بیماران سرگردان و پزشکان تنها عمل های فوری و ضروری را انجام می دهند و بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها به حالت نیمه تعطیل در آمده است. درست است که ٧ روز از اعتصاب پرستاران می گذرد اما ١٥ سال است که صدای کادر درمان و به ویژه پرستاران شنیده نشده است. اما دستگاه سرکوب به سرعت به پرستاران مطالبه گر شرکتی اعلام کرده قراردادشان تمدید نخواهد شد و پرستاران رسمی را به هیات رسیدگی به تخلفات معرفی می کنند. در این خصوص ٦٠ پرستار کرمانی احضار شده اند.

شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران اعلام نموده:« دور جدیدی از اعتراضات و اعتصابات پرستاران و کادر درمان به منظور دستیابی به مطالبات َشغلی معیشتی و حقوق پایمال شده پرستاران آغاز شده است. بی‌توجهی به مطالبات انباشته شده، همراه با اضافه‌کاری‌های اجباری و بیگاری کشیدن، زندگی همه ما را فلج کرده و سفره‌های ما هر روز خالی‌تر شده است»

اولین وظیفه هر دولتی تامین امنیت و سلامت مردم است. سالهاست سلامت کشور بازیچه عده ای سودجو به نام بیمارستان های خصوصی، بیمه های تکمیلی ناکارآمد و وزرایی که خود بیمارستان دارند و از این راه ثروت اندوخته اند، شده است.

ما ضمن حمایت از خواهران و برادران پرستار خود خواسته های آنان را بر حق و قانونی می دانیم و به همه اعضای سندیکا اعلام می کنیم: وظیفه همه ماست به کمک این خواهران و براردان مان بر خیزیم و از هیچ کمکی دریغ نورزیم.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

بازنشستگان سندیکای بافنده سوزنی/ بازنشستگان صنعت چاپ/ بازنشستگان شهاب خودرو/ بازنشستگان مستقل قزوین/ بازنشستگان مستقل رامهرمز/ بازنشستگان مستقل گیلان

٢١ مرداد ١٤٠٣