اخراج، خودکشی!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، اخراج کارگران پتروشیمی ارغوان گستر ایلام با چهارمین خودکشی همراه گشته است. با راه اندازی پروژه، 120 کارگر پتروشیمی ارغوان گستر اخراج شدند. در حالی که بخش زیادی از این کارگران می توانند با راه اندازی پروژه همچنان مشغول کار باشند اما رویکرد پیمانکاران استخدام نفراتی است خارج از منطقه به ویژه استخدام خودی ها. یکی از خواسته های همیشگی کارگران بومی به کارگیری آنان در پروژه های محلی است.  
در سال گذشته که یکی از کارگران شاغل در شرکت های پیمانکاری ایلام به دلیل عدم پرداخت چند ماهه حقوق دست به خودکشی زده بود و توسط سندیکا اطلاع رسانی شد، متاسفانه مسوولین کانال سندیکا با شکایت شرکت به پلیس فتا و دادگاه انقلاب فراخوانده شدند.

چه کند کارگری که هیچ پناهی برایش باقی نمی گذارید؟ بیکار است، بی پول است، گرسنه است و پناهی برای گفتن مظلومیتش را هم ندارد جز خودکشی؟ تمام تلاش مافیا برای بی پناه نگهداشتن کارگران و محروم کردن آنان از سندیکاهای کارگری فقط به این خاطر صورت می گیرد که بتوانند به نابکاری ها و دادن دستمزدهای حقیرانه بپردازند.   
سید رضا اسماعیلی چهارمین کارگر پتروشیمی ارغوان گستر چوار ایلام 38 ساله و اهل روستای همجوار پتروشیمی دارای 4 فرزند کوچک از بی پناهی جمعه با خوردن قرص تلاش کرد خود را از درد بیکاری، و شرمندگی گرسنگی خانواده، برهاند و این زندگی پر از رنج را برای خود خاتمه دهد. او در حال حاضر در بیمارستان رازی ایلام در حال کماست و هزینه های بیمارستان هم بر رنج های خانواده اضافه گشته است.
نی وکیلان نی وزیران
هیچکس بهر کارگر دادرس نیست

سیاست های سرمایه داری چند لایه عمل می کند سفره های حقیرانه، اخراج و تحقیر روحی کارگران در جامعه، بی پناه گذاشتن زحمتکشان از داشتن سندیکا. نتیجه همه این سیاست ها مرگ برای زحمتکشان است تا متحد نشوند و ریشه این جرثومه فساد را از ریشه در نیاورند.