*یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، اعتراضات هفتگی بازنشستگان تامین اجتماعی امروز 14 مرداد در شهرهای تهران، شوش، اهواز، کرمانشاه، رشت برگزار شد.
در شوش در گرمای بیش از 50 درجه، بازنشستگان در مقابل فرمانداری شهر با شعارهای:«نوبت ما که میشه/ خزانه خالی میشه، مشکل ما حل نشه/ یکشنبه ها می آییم، روسری رو رها کن/ فکری به حال ما کن» همچنین با سخنرانی فریدون نیکوفر کارگر بازنشسته سندیکای نیشکر هفت تپه همراه بود. در این تجمع اعتراض نسبت به پرداخت 250 میلیارد تومان از سرمایه صندوق بازنشستگی به مراسم اربعین  و درخواست از پزشکیان جهت جلوگیری از پرداخت مبلغ مذکور با توجه به ناترازی مالی صندوق و مشکلات مالی، همچنین درخواست از مسوولین شهرستان شوش جهت بازگرداندن امتیاز بیمارستان ملکی تامین اجتماعی و اجرای متناسب سازی در اسرع وقت با توجه به ابلاغ آن توسط دولت و صدور احکام طبق مصوبه مجلس و همچنین اعتراض به حکم اعدام شریفه محمدی و خواهان آزادی همه کارگران زندانی، شدند.

در رشت جمعی از بازنشستگان در مقابل اداره کل تامین اجتماعی در خیابان گلسار  تجمع کرده و با دست نوشته های خود به عملکرد سازمان تامین اجتماعی و سیاست هایی که بازنشستگان را به زیر فقر کشانده اعتراض کردند. آنان اعتراض خود را به هیات مدیره بی لیاقت کانون بازنشستگان برای بی عملی و سرپوش گذاشتن به فقر تحمیلی به بازنشستگان، اعلام کردند. در اهواز با گرمای طاقت فرسا بازنشستگان با در دست داشتن بنر مخالفت خود را با سیاست هایی که بازنشستگان را هر روز فقیرتر می کند فریاد زدند:« یه اختلاس کم بشه/ مشکل ما حل میشه، تجمع اعتراض/ حق مسلم ماست »
در کرمانشاه متحد نزدیک به 300 بازنشستگان تامین اجتماعی، فرهنگی، مخابرات با شعارهای:« آتیه سازان شده/ آتیه سوزان ما، درد ما در شماست/ مردم به ما ملحق شوید، بی برقی تابستان، بی گازی زمستان/ ننگ تان ننگ تان، مخابرات اینترنت رو رها کن/ فکری به حال ما کن، کارگر، معلم زندانی/ آزاد باید گردنند، شریفه محمدی/ آزاد باید گردد» یکی از بازنشستگان در مورد بی برقی و تعطیلی کشور سخن گفت:«سیاست های اعمال شده جامعه را به سمت لبه پرتگاه نابودی و فروپاشی اجتماعی می برد و هزاران چرای دیگر که باید حکومت پاسخگو باشد» سخن گفت. در تهران بیش از 60 بازنشسته در مقابل سازمان تامین اجتماعی گرد آمده بودند و خواسته های خود را که مستمری مناسب، درمان با کیفیت و آزادی زندانیان صنفی بود را طی شعارهایی اعلام کردند.

0 views