انتقام سخت، صلح یا جنگ؟

با ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس توسط عوامل نفوذی اسرائیل در تهران، صحنه سیاسی خاورمیانه باز هم فضای جنگ به خود گرفته است. ناکامی اسرائیل در خرد کردن اراده فلسطینیان و فرو رفتن ارتش اسرائیل در باتلاق این جنگ‌ و سکوت دولت های سرمایه‌داری آمریکا و اروپا در قبال این جنگ، دولت غرق در بحران نتانیاهو را به سمت جنگی بی سرانجام به پیش می رانند.
دولت نتانیاهو که از سوی مردم صلح دوست و مترقی جهان و خود اسرائیل در حال به زیر کشیده شدن است برای انحراف افکار عمومی جهان و کشورش دست به هرگونه اقدام ضد انسانی از جمله ترور اسماعیل هنیه می زند. از زیر پا نهادن کلیه قوانین بین‌المللی و کشتن کارمندان سازمان ملل، خبرنگاران، کودکان، تا حمله به بیمارستان ها و آخرین آن ترور اسماعیل هنیه در تهران دست زده است.
نقض فاحش حقوق بین‌الملل و حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران که بی تردید به جنگی همه گیر و درگیر کردن عراق، سوریه، لبنان، یمن را نیز شامل خواهد شد هدفی است که دولت نژادپرست اسرائیل برای گسترش جنگ و کشاندن دامنه آن به کل خاورمیانه برای حل بحران داخلی خود، می کوشد و اصرار دارد.
سالهاست سرمایه‌داری جهانی خواستار تکه تکه شدن ایران، این چهارراه استراتژیک خاورمیانه است تا همچون یوگسلاوی، سرزمین یکپارچه ایران به دهها سرزمین قبیله ای تبدیل شود و آسان تر بتوان سرزمین ایران را غارت کرد.
بی تردید عواقب این ترور و ترورهای رخداده در لبنان برای فرار اسراییل از توافق آتش بس و فشار افکار عمومی جهان است تا از تنبیه جهانی فرار کند. این ترورها علیه دیپلماسی و گفتگوست و نشان می دهد اسراییل فقط با زبان خشونت و ویرانگری می خواهد سیاست های خود را به منطقه تحمیل کند و چتر حمایتی آمریکا نیز این دولت را برای اینگونه اعمال جری تر می کند.
از منظر زحمتکشان جهان، جنگ سودی سرشار برای سرمایه داری دارد و عواقب دردناکی برای زحمتکشان.
از نظر ما انتقام سخت زمانی کار ساز است که کشورمان دارای اقتصادی قوی و سازنده، مردمی با معیشتی در خور انسان، حذف اختلاسگران و مافیا از صحنه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی، و زندان های ایران تهی از کوشندگان صنفی، مدنی، سیاسی باشد. نفوذی هایی که راه ترور در داخل را فراهم می کنند از مافیا تغذیه می کنند، کسانی که سودشان در جنگ است.
با سیاست های نئولیبرالیستی نمی توان انتقام سخت گرفت. شرکت نکردن ۵۱ درصدی مردم در انتخابات پیام روشنی به اینگونه انتقام های سخت است.
از نظر ما گام اول که همانا شکایت به سازمان ملل است درست برداشته شده است اما کافی نیست. عدم دخالت در امور کشورهای دیگر و از همه مهمتر عدم نگاه امنیتی به مردم خود، انتقام سختی از همه دشمنان ایران است.
کشاندن ایران به جنگ خواست دولت اسرائیل و حامیانش است.

سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران
بازنشستگان سندیکای بافنده سوزنی
بازنشستگان شهاب خودرو
بازنشستگان صنعت چاپ
بازنشستگان مستقل قزوین
بازنشستگان مستقل رامهرمز
بازنشستگان مستقل گیلان 
۱۳ مرداد ۱۴۰۳