*سفره همه کارگران یکی است!(۳۷) کمپین همیشه پیروز ۱۴-۱۴*

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، در ۴۵ مین روز از اعتصاب قدرتمندانه کمپین ۱۴-۱۴ خبر پیروزی کارگران پروژه ای در پتروشیمی دالاهو همه کارگران را خوشحال نمود.
امروز ۱۳ مرداد کارگران شرکت فنی و مهندسی آتیه سازان پالایش نصب قرارداد های ۱۴-۱۴ خود را که چند روزی است بسته اند، منتشر نمودند تا همه کارگران از این پیروزی خوشحال شوند.
مبلغ دستمزد در قرارداد این کارگران برای ۱۴ روز کار به قرار زیر است:
کمکی ها ۲۰ میلیون ، فیتر و جوشکار ۴۳ ، تک‌زن ۲۴ ، جوشکار برق استیل ۵۵ ، تست من ۳۸ ، جوشکار فول کربن ۴۳ ، کارشناس کنترل کیفیت ۴۰ ، کارگر کنترل کیفیت ۳۰ ، کارشناس دفتر فنی ۴۲ ، سرپرست دفتر فنی و کنترل کیفیت ۵۲ ، دفتر فنی ساپورت ۵۰ میلیون تومان قرارداد بسته اند. هر چند که دستمزدها با دستمزدهای اعلامی توسط سندیکای کارگری تفاوت دارد و ۳۵ درصد افزایش حقوق امسال لحاظ نگردیده است اما مهم: ۱- پذیرفتن ۱۴ روز کار ۱۴ روز مرخصی برای کارگران از سوی پتروشیمی و پیمانکار مربوط است ۲- بیشتر مشاغل در پتروشیمی با اتحاد این قرارداد را بسته اند که شامل کمکی ها هم گردیده ۳- همه با هم اعتصاب کرده و همه با هم به سرکار باز گشته اند و به اندازه نفرات حاضر کارگر بیکار نیز مشغول به کار خواهد شد. البته در این قراردادها مزایای کارگری از جمله پاداش و عیدی نیز جداگانه محاسبه و به کارگر پرداخت خواهد شد.
سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران این پیروزی مهم را به همه کارگران نفت و گاز و نیروگاهی به ویژه کارگران پتروشیمی دالاهو و خانواده هایشان تبریک می گوید.

سندیکای کارگری به اطلاع همه کارگرانی که با قول کارفرمایان:« در صورت پیروزی کمپین ما نیز دستمزد مطابق را پرداخت خواهیم کرد» می رساند که زمانش فرا رسیده است و باید تلاش کنند تا قراردادهای خود را طبق مقررات کمپین ببندند.
با این قراردادها هیچ پیمانکاری نمی تواند ناله کند که ۱۴-۱۴ برایش صرف ندارد. پیام ما به این افراد این است:« از پروژه های نفت و گاز و نیروگاهی گمشو»
برادران ما در رشته های داربست، سویل، کانکشن، رنگ و عایق، دفتر فنی، افسران ایمنی، …. به خود بیایید و از حق خود و خانواده تان مقابل پیمانکاران سودجو دفاع کنید چرا برایشان مفت کار می کنید به کمپین ۱۴-۱۴ پیوسته تا سفره هایتان جانی بگیرد.
قدرت ما در همبستگی و اتحادمان است
پیروز باد کمپین ۱۴-۱۴

کارگر متحد همه چیز ، کارگر متفرق هیچ چیز