چرا درمان را پولی کرده اند؟؟

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، بارها شنیده ایم که مسوولین عالی رتبه حکومتی از هزینه بر بودن بازنشستگان حرف می زنند و در صدد طرح قوانینی برای حذف بازنشستگان چه لشگری، کشوری و تامین اجتماعی از برنامه و بودجه سالیانه کشور هستند.
در این راستا پولی کردن خدمات درمانی به ویژه در بیمارستان ها و کلینک های سازمان تامین اجتماعی ترجمان همین سیاست های سرمایه داری نئولیبرال برای حذف بازنشستگان از صحنه زندگی هستند.
در کلینیک فوق تخصصی ابوریحان داروی مورد احتیاج بازنشسته دیابتی(مت فورمین) که ۱۰۰ عدد در یک‌دوره درمان است ۵۰ عدد داده می شود و می گویند بقیه را از بیرون تهیه کنید که این سخن غیرقانونی است و یا اینکه داروی تیروئید (لووتیروکسین) را می گویند نداریم از بیرون تهیه کنید. در حالی که این کلینیک ها متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و باید صفر تا صد خدمات درمانی را به زحمتکشان عضو خدمات رایگان بدهد.
چرا چنین می کنند؟؟ چون سرمایه‌داری نئولیبرال و مشاورین اش چون آقای غنی نژاد و نیلی به مسوولین تامین اجتماعی و بخش درمان آن توصیه می کنند درمان را خصوصی و پولی کنید تا هزینه بر ها(بازنشسته ها) زودتر حذف شوند. کسی که پول دارد حق زندگی دارد. این تفکر حق حیات برای بازنشستگان و زحمتکشان قایل نیست.

با این توصیه‌ها و سیاست ها، بازنشستگان باید از صحنه زندگی حذف شوند تا هزینه ای بر دوش دولت، که همان ثروتمندانی است که به کسوت وزیر و مدیران کل و مافیای رخنه کرده در دولت است، نباشند تا آقایان و فرزندان بی خاصیت شان بیشتر در عیاشی و پدر سوخته بازی فرو روند.
ما ۳۰ سال پرداخت بیمه داشته آیم که سر پیری بهترین خدمات درمانی به ما داده شود. وظیفه تک تک بازنشستگان و کوشندگان این عرصه است که هر روز یقه مسوولین را بابت این کارهای غیرقانونی و ضد انسانی بگیرند. 

کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران