غزه نماد خوی وحشی‌گری سرمایه داری!

۲۷۰ روز از وحشی‌گری دولت اسرائیل در حمله به مردم بی پناه غزه می گذرد و در طی این روزها آدمکشان دولت اسرائیل از زیر پا نهادن همه قوانین بین‌المللی ابایی نداشته و از حمایت دیگر آدمکشان در دولت های آمریکایی و اروپایی برخوردار بوده اند.
طبق گزارشات سازمان ملل نزدیک به ۴۰ هزار انسان غیر نظامی کشته شده اند که بیشتر آنان کودکان و زنان بوده اند. بیمارستان ها، مدارس، خبرنگاران، کارمندان حافظ صلح سازمان ملل، که در هر جنگی مصون از تعرض هستند، کشته شده اند. به این جنایات باید به قتل عام بیماران در حال مداوا، تیرباران شدن اسرا، زنده به گور کردن اسرا، آلوده سازی منابع آب، تجاوز جنسی به زندانیان، اسیر کردن کودکان، حمله به کاروان کمک های بشردوستانه، کشتن ۱۷ هزار کودک بخشی از نقض قوانین بین المللی هستند را اضافه کرد.

این فجایع در حالی صورت می‌گیرد که دولت های به اصطلاح آزادی‌خواه آمریکایی و اروپایی چشم بر این فجایع بسته اند و این تنها غزه نیست که این دولت ها آنان را نمی بینند و در مقابل کشتار سکوت می کنند. در بنگلادش طی یک هفته اعتراضات دانشجویی بیش از یکصد دانشجو کشته شدند و سکوت مرگبار رسانه های سرمایه داری را شاهدیم.
زحمتکشان ایران همواره طرفدار صلح بوده و از جنگ بیزارند. جنگ در هر مکان فقط به سود سرمایه داری است. برای زحمتکشان ایرانی جان دانشجوی بنگلادشی، انسان های غزه ای، مردم اوکراینی، سرباز روس فرقی ندارد همه انسانند و باید برخوردار از زندگی انسانی باشند.
ما حمایت دوباره خود را از مردم بی پناه غزه که جز زحمتکشان دنیا پناهی ندارند، اعلام داشته و سیاست های نئولیبرالی سرمایه‌داری در حق این مردم محکوم می کنیم.

سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران
۸ مرداد ۱۴۰۳