اعدام، قتل دولتی است!

طی هفته گذشته ۱۸ زندانی اعدام شدند که از این تعداد ۷ نفر در روز سه شنبه ۲ مرداد به قتل رسیدند که از میان این ۷ تن ۳ زندانی زن بودند. متاسفانه دستگاه آدمکشی ۲ زن دیگر به نام‌های شریفه محمدی و پخشان عزیزی را به قتل دولتی محکوم کرده است. احکام اعدام جامعه را مرعوب نمی کند بلکه به اعتراضات زیر پوستی جامعه دامن می زند.
محکومین جرائمی چون قتل، مواد مخدر، کسانی هستند که در این ۴۵ سال عمر حکومت زاده و بزرگ شده و جامعه بستری فراهم کرده تا به چنین فرجامی برسند. والا هیچ انسانی از مادر قاتل و یا قاچاقچی و یا خلافکار به دنیا نمی آید. اعدام این افراد یک پاسخ سرکوبگرانه به معضلات جامعه از سوی دولت است. حکومتی که نمی تواند راهکاری برای ناهنجاری های اجتماعی پدید آمده که با اتخاذ سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی نئولیبرال اجرا شده اش، بدهد دست به قتل شهروندانش می زند. شوربختانه کسانی که به خاطر اتهامات سیاسی، عقیدتی، صنفی، و جرائمی چون قتل و مواد مخدر به اعدام محکوم شده آمد در یک دادرسی ناعادلانه و برخلاف نص صریح قانون اساسی و بدون داشتن هیات منصفه و وکیل مجازات دولتی می شوند.

با اجرای حکم اعدام نه می توان جامعه را مرعوب کرد نه می توان از مشکلات جامعه فرار کرد. وقتی نزدیک به یک میلیون کودک از آموزش باز می مانند آن هم به دلیل گرانی تحصیل، چگونه می توان راه خشونت ورزی، قتل، دزدی، موادمخدر را در جامعه متوقف کرد؟ هنگامی که سرمایه داری نئولیبرال در یک شب تصمیم می گیرد مرغ ۲۰ هزار تومانی را ۷۰ هزار تومان کند چگونه می توان بروز ناهنجاری ها را مسدود نمود؟ در حالی که پسران و دختران مافیا و نزدیکان مسوولین در داخل و خارج از کشور با پول های سیاست های نئولیبرالیستی به وطن فروشی و عیاشی مشغول هستند. چرا به جای اعدام شریفه محمدی و پخشان عزیزی دختران و پسران حرام لقمه مافیایی را که مشغول دزدی از خزانه و جیب ملت هستند مجازات نمی کنید؟
ما مجازات اعدام را برای هیچ انسانی نمی خواهیم حتا دشمنانمان.
تا زمانی که مافیای زر و زور و تزویر از صحنه سیاست، اقتصاد، فرهنگ، نظامی کنار گذاشته نشود ناهنجاری های اجتماعی پایان نمی پذیرد.
انقلاب شکوهمند ۵۷ برای زندگی بود نه سلب آزادی و زندگی.
ما صدای خواهران خود از زندان اوین را شنیدیم و هم صدا با آنان اعتراض خود را به هرگونه حکم اعدام اعلام و خواستار نقض کلیه احکام اعدام به ویژه حکم اعدام زنان مبارز شریفه محمدی و پخشان عزیزی هستیم. با کشتن شهروندان و سیاست های ضد مردمی نمی توان جامعه را مصون از نابهنجاری های اجتماعی نگه داشت.
سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران
بازنشستگان سندیکای بافنده سوزنی
بازنشستگان فلزکار مکانیک
بازنشستگان شهاب خودرو
بازنشستگان صنعت چاپ
بازنشستگان مستقل قزوین
بازنشستگان مستقل رامهرمز
بازنشستگان مستقل گیلان
۷ مرداد ۱۴۰۳