تعطیلی ادارات به دلیل گرما!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، در حالی که دمای تهران و بسیاری از شهرهای مرکز و شمالی کشور به ۴۰ درجه از گرما رسیده است، دولت تصمیم به کاهش ساعات کاری کارمندان خود را که زیر کولر کار می کنند را گرفته است و حتا در تهران روز یکشنبه را تعطیل اعلام نموده است. اما از تعطیل و یاکاهش ساعت کار کارگران همین شهرها خودداری نمود. چرا؟؟ یعنی کارگر خودرویی، سایپا، قالب های صنعتی، پارس خودرو نیستند ؟؟
از همه بدتر اینکه کارگران پروژه ای، ارکان ثالث، قراردادهای حجمی، معین، روزمزد، کارگران رسمی و قرارداد موقت شرکت نفت و گاز و نیروگاهی باید در دمای نزدیک به ۶۰ درجه با ساعت کاری ۱۰ الی ۱۲ ساعته کار کنند و تعطیلی در کار نیست.
آیا این کارگران از فولاد ساخته شده اند و جسم شان از خمیره دیگری متمایز از کارمندان زیر کولر نشین است؟؟ این تبعیض با چه قانون و استدلالی اجرا می شود؟؟

چرا زحمتکشان که ۷۰ درصد نیروی کار و جامعه را تشکیل می دهند باید چنین تبعیض آمیز نادیده گرفته شوند و از گرما صدمه ببینند؟؟ در حالی که در قانون کار و در قوانین حوادث غیرمترقبه این اجازه به کارگران داده شده که محل کار خود را ترک و حقوق روزهای مورد بحث را نیز دریافت دارند.
در قراردادهای پیمانکاری قانون مدنی ماده ۲۲۷ با سه شرط«:۱- حادثه باید قابل اجتناب باشد ۲- حادثه باید غیر قابل پیش‌بینی باشد ۳- حادثه باید خارجی باشد» تا پیمانکار بتواند کارگاه را تعطیل کند و خسارتش را هم از کارفرمای اصلی بگیرد. که شوربختانه به دلیل بی شعوری پیمانکار از این ماده نه به نفع خود و نه به نفع نیروی کار استفاده نمی کند.
به همه کارگران توصیه می کنیم این قانون را در شرایط دمای بالای ۵۵ درجه به مورد اجرا بگذارند و از کار کردن در این دما و هیز کنند و سلامتی خود را حفظ کنند.

سلامت کارگران یعنی سلامت جامعه