یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، نزدیک به هزار بازنشسته تامین اجتماعی امروز ۳۱ تیرماه در شهرهای تهران، رشت، اصفهان، اهواز، شوش، کرمانشاه، کرمان، دامغان در اعتراض به وضعیت نابسامان معیشتی و مستمری های تحقیرآمیز و درمان بی کیفیت به خیابان آمدند.
بازنشستگان زغال سنگ کرمان و معدن البرز شرقی در دامغان از ابتدای صبح در مقابل صندوق بازنشستگی خود تجمع کردند. در شوش بازنشسته فعال فریدون نیکوفر گفت:« اگر مسوولین به وظایف خود عمل کرده بودند بازنشسته ای در خیابان نبود. شهرمان بیمارستان ندارد مسوول کیست؟؟ بعد کارگری که فعالیت کارگری کرده طبق اصل ۲۷ قانون اساسی، برایش حکم اعدام می دهند شریفه محمدی باید آزاد شود و دیگر فعالین کارگری.
در همین نزدیکی کارگران پروژه ای جنوب دست به اعتصاب زده آند که حق خود را بگیرند و ما از آنان حمایت می کنیم.» در کرمانشاه متحد بازنشستگان شعار:« بیمه های تکمیلی/ دزد سر گردنه- معلم ، کارگر زندانی/ آزاد باید گردد- شریفه محمدی / آزاد باید گردد» در رشت بازنشستگان در مقابل اداره تامین اجتماعی تجمع کردند و اعتراض خود را به ویژه در خصوص تاخیر چند روزه مستمری ها و بی عرضگی کانون شهرشان را اعلام کردند. در اهواز بازنشستگان ضمن راهپیمایی شعار:« از خوزستان تا گیلان/ ننگ‌بر این مدیران» را دادند. در تهران بازنشستگان فرهنگی و تامین اجتماعی شعار:« حقوق نصفه نیمه/ سکوت کنی همینه» را فریاد کردند.
فولادگران تهرانی و اصفهانی شعار:« رزمندگان دیروز/ آوارگان امروز» را سر دادند و خواستار اجرا شدن قانون شدند.