همبستگی فدراسیون کارگران شیمیایی، انرژی و معادن اندونزی (CEMWU) با اعتصاب کارگران پروژه ای در میادین نفت و گاز ایران

با سلام خواهران و برادران
این نامه را به نمایندگی از فدراسیون کارگران شیمیایی، انرژی و معادن اندونزی (CEMWU) که بیش از 26000 کارگر را در زنجیره تامین تولید، از جمله صنایع انرژی و معدن، نمایندگی می کند، برای شما می نویسم. من برای ابراز حمایت کامل و همبستگی خود با شما، کارگران پروژه ای در سراسر ایران که از 20 ژوئن در طلب شرایط کاری عادلانه دست به اعتصاب زده اند، می نویسم.
بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اتحادیه جهانی IndustriALL، که اتحادیه کارگران فلزکار و مکانیک ایران (UMMI) از اعضای آن است ، فدراسیون کارگران شیمیایی، انرژی و معادن اندونزی حمایت خود را از خواسته های شما در رابطه با تغییرات اساسی در شرایط کاری و الگوهای شیفت، و همچنین پایان دادن به استفاده از شرکت های منابع انسانی، که اساساً کارگزاری های نیروی کار هستند و رابطه بین کارگران و کارفرمایان واقعی را مختل می کنند و به عنوان یک مانع عمل می کنند، اعلام می دارد.

ضروری است که همه شرکت های بخش نفت و گاز شرایط کاری را به طور قابل توجهی، که قابل مقایسه با شرایط موجود در شرکت های دولتی و تحت نظارت باشد، بهبود بخشند و بدین ترتیب برنامه کاری چرخشی 14 روز کار در محل و 14 روز مرخصی با حقوق را اجرا کنند.
صنایع نفت و گازهمچنین باید آژانس های کاریابی را حذف کنند و قراردادهای کاری غیرقابل اطمینان را پایان دهند، دستمزدها را مطابق با جداول ارائه شده توسط “کمپین مطالبات کارگران پروژه” که با تجربه کاری، پیچیدگی شغل، تحصیلات و مهارت های فنی و موقعیت محل کار مطابقت دارد، افزایش دهند.
باید برای کارگران در حال اعتصاب محیط کاری ایمن و سالم تضمین شود – بهبود تمیزی و بهداشت در خوابگاه ها، کیفیت بهتر غذا در سلف سرویس ها، بهبود خدمات حمل و نقل و نصب سیستم تهویه مطبوع و تهویه مناسب زیرا در برخی مناطق دما از 50 درجه سانتیگراد تجاوز می کند.
خواهران و برادران، شما تنها نیستید، صدای شما به طور قاطع در سراسر جهان شنیده می شود. فدراسیون کارگران شیمیایی، انرژی و معادن اندونزی به همراه اتحادیه جهانی IndustriALL با مبارزه و خواسته های به حق شما همبستگی دارد.
با همبستگی،
هیئت مدیره ملی
فدراسیون کارگران شیمیایی، انرژی و معادن اندونزی
اتحادیه سراسری کارگران اندونزی