سفره همه کارگران یکی است!(۲۱) کمپین قدرتمند ۱۴-۱۴

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، در ۲۱ مین روز از کمپین ۲۴ هزار نفره کارگران پروژه ای (۲۰ تیرماه) کارگران همچنان بر روی اجرای مقررات کمپین ۱۴-۱۴ پافشاری می کنند. تفرقه انگیزی پیمانکاران هر چند تمامی ندارد و هر روز شایعه جدیدی درست می کنند، اما اخبار کمپین نشانگر اتحاد محکم کارگران است و کارفرمایان نتوانسته آند کارگر اعتصاب شکنی را جایگزین در پروژه های خود کنند. در پتروشیمی پتروناد از پروژه شرکت اکسیر صنعت همه کارگران پایپینگ کار در خانه هستند هر چند سرپرست کارگاه مرتضا محمدی درویش وند و معاون کارگاه مصطفا افروزی فر تلاش دارند با تهدید به اخراج مانع از خروج کارگران سویل شوند تا کارگران بیشتری به کمپین ۲۴-۱۴ نپیوندند. از سوی دیگر کلیه داربست بندان این شرکت در خانه هستند و فقط چند نفر انگشت شمار که برای خود شیرینی سرکارند که نتوانسته آند کار چشمگیری انجام دهند.
شرکت جهان پارس در پتروشیمی صدف نتوانسته کارگری را به جای کارگران اعتصابی بیاورد و آن تعداد ناچیز از اقوام نزدیک او هستند که به کمپین پشت کرده آند.

داربست بندان پتروشیمی بوشهر نیز همچنان در اعتصاب هستند و تمامی تلاشها برای برگردان کارگران اعتصابی و یا جایگزین کردن با نفرات جدید با شکست روبرو شده است.
دوستان کارگر، یکی از مقررات کمپین ۱۴-۱۴ تسویه حساب حقوق های عقب افتاده است. در مرحله بعد شرکت ها باید قراردادهای ۱۴-۱۴ را برای نمایندگان کارگران فرستاده و حقوق ها را هم مشخص کنند. برادران هوشیار باشید که کلاه سرتان نرود، در حال حاضر کارفرمایان با کارگران تماس می گیرند و اعلام می کنند قراردادها را برای ۱۴ روز خواهند نوشت اما حقوق ها را نصف منظور می کنند. برای مثال حقوق کارگر داربست بند با ۱۴ روز کار و افزایش ۳۵ درصدی ۴۸ میلیون است که باید همراه با مزایای گفته شده در قانون کار از جمله سنوات و عیدی پاداش باشد.
از دیگر نابکاری های کارفرمایان هک کردن پیج های اینستاگرامی کارگران پروژه ای است. دوستان کارگر می توانند به سایت و کانال تلگرامی سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران و یا گروه تلگرامی پایپینگ و اکیپ پروژه ای ها پیوسته و از اخبار صحیح کمپین با خبر شوند.
به شرکت فنی مهندسی تزریق گستر در معدن کوه سرمه و شرکت شمع کوبان اروندان هشدار می دهیم آگهی برای استخدام و اعتصاب شکن منتشر نکنند.
برادران کارگر،
۲۱ روز گذشته و تلاش های کارفرمایان برای جذب نیرو تاکنون با شکست روبرو شده و آهسته آهسته کارفرمایان برای خلع ید نشدن مجبورند با کمپین کنار بیایند.
کارگران از اخراج نترسند و کارگران بیکار هم از طولانی شدن بیکاری دلخور نباشند چون با پیروزی کمپین دو برابر کارگران کنونی باید کارگر به سرکار باز گردد.

کارگر متحد همه چیز ، کارگر متفرق هیچ چیز