*سفره همه کارگران یکی است (۱۵) کمپین قدرتمند ۱۴-۱۴*

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، در پانزدهمین روز از کمپین سراسری قدرتمند کارگران پروژه ای (۱۴-۱۴) در (۱۴ تیرماه) نه تنها کارگران همچنان به کمپین می پیوندند بلکه اولین پیروزی ها نمایان می شوند. پیوستن
۱۰۹- جمعی از کارگران پتروشیمی آپادانا پیمانکاری فرشید طهماسبی از فراسکو
خبر خوب اینکه بعد از شرکت دز پارت چغاخور ، شرکت فرید مهر جنوب به نمایندگی تورج راکی با کارگران جوشکار برق قرارداد ۱۴-۱۴ با ۷۰ میلیون دستمزد بسته است که قرارداد ها را هم در سایت و کانال تلگرامی سندیکا قابل رویت است. همچنین کارفرمای شرکت احیا فولاد پارتاک به پیمانکاری علی حاتمی و مهدی نجف پور نیز به کارگرانش برای بستن قرارداد ۱۴-۱۴ پیام داده است. هر چند قراردادهای بسته شده دارای اشکالاتی جزیی است اما مهم ۱۴-۱۴ شدن بخشی از کارگران است که باید سرمشق دیگر کارگران اعتصابی قرار گیرد.

دوستان عزیز دقت کنیم که در این سالها چه میزان از دستمزدهای ما توسط پیمانکاران از ما دزدیده می شد. کارفرمایی که برای ۱۴ روز کار ۷۰ میلیون می دهد می توان فهمید که چقدر سود هنوز می کند که به این قرارداد تن داده است. البته امیدواریم این قراردادها شامل کمکی ها، فیترکاران مونتاژکاران و داربست بندان و دیگر رشته های کاری دیگر هم بشود.
در اطلاعیه‌های قبلی گفتیم که این کمپین یک بازی برد- برد برای ماست اگر قرارداد بسته شود یک بخش از پیروزی است و اگر کارفرمایان نپذیرند با کار نکردن ما راهی جز حذف شدن از پروژه ها برایش نخواهد ماند. بی دلیل نیست که ما خواستار حذف پیمانکاران از عرصه های نفت و گاز هستیم.
خبر خوش دیگر اینکه صدها برادر ارکان ثالث در دومین روز از اعتراض خود در مقابل شرکت ملی حفاری اهواز ضمن اعلام همبستگی دوباره خود از اعتصاب ۱۵ روزه ۲۴ هزار کارگر پروژه ای خواستار آزادی فوری محمد رحیمی و بهرامی کارگران پروژه ای توسعه فولاد گل گهر سیرجان و برگشت به کار همکارشان یاسر احمدی‌نژاد شدند.
به فرشید طهماسبی از پتروشیمی آپادانا – محمدرضا توکلی هفشجانی از شرکت بناگستر کرانه اسکله شهید رجایی – پتروشیمی صدف شرکت جهانپارس مسعود هزاردستان هشدار می دهیم از توهین و مخالفت با کارگران کمپینی دست بردارند وگرنه با آنان برخورد خواهد شد.
به دوستان مان توصیه می کنیم گفتگو با کارگرانی که هنوز سر کارند و توضیح مزایای کمپین ۱۴-۱۴ مهمترین شیوه و دسترسی به پیروزی کمپین است.

کارگر متحد همه چیز ، کارگر متفرق هیچ چیز