اتحادیه بین المللی فلزکاران در همبستگی با کارگران پروژه‌ای در اعتصاب در میادین نفت و گاز ایران

به کارگران اعتصابی در میادین نفت و گاز ایران

دوستان و همکاران عزیز،
این نامه را به نمایندگی از طرف اتحادیه ملی کارگری سوئد که نماینده بیش از 300000 کارگر یقه آبی در بخش‌های داروسازی، شیمیایی، معدن، فلز و نساجی است، می‌نویسم.
اتحادیه بین المللی فلزکاران همبستگی صمیمانه خود را با کارگران پروژه‌ای در بخش نفت و گاز ایران که از 20 ژوئن (31ر خرداد ماه)در بیش از 90 سایت، از جمله پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها دست به اعتصاب زده‌اند، اعلام می‌کند.
.ما در مبارزه شما برای شرایط کاری عادلانه از طریق خواسته‌های به حق در کنار شما هستیم
اتحادیه کارگران فلزکار و مکانیک ایران جزئیات مبارزه شما را با ما به اشتراک گذاشته است. درخواست شما برای شرایط کاری بهتر، الگوهای شیفت منصفانه و حذف شرکت‌های پیمانکاری نیروی کار، هم عادلانه و هم ضروری است. ما از خواسته های شما برای روابط استخدامی مستقیم، بدون واسطه هایی که کار شما را استثمار و بی ارزش می کنند، حمایت می کنیم.

حذف بنگاه‌های کاریابی و قراردادهای موقت، گامی ضروری به سوی امنیت شغلی است. ما همچنین از تقاضای شما برای افزایش دستمزد بر اساس معیارهای تجربه، پیچیدگی شغل، تحصیلات و مهارت‌های فنی مطابق با جزئیات ارائه شده توسط «کمپین مطالبات کارگران پروژه‌ای» حمایت می‌کنیم.
در بخش‌های نفت و گاز، ضروری است که شرکت‌ها شرایط کاری را به استانداردهای موجود در شرکت‌های دولتی ارتقا دهند. این شامل برنامه چرخش کاری است که 14 روز کار در محل به دنبال 14 روز مرخصی با حقوق را تضمین می‌کند و ساختاری متعادل و انسانی برای زندگی کاری ایجاد می‌کند.
تضمین محیط کاری ایمن و سالم غیرقابل مذاکره است. این نه تنها شامل بهبود شرایط خوابگاه و کیفیت بهتر غذا در سلف‌سرویس‌ها می‌شود، بلکه شامل خدمات حمل و نقل بهتر و نصب سیستم‌های تهویه ماطبوع و تهویه کارآمد، به ویژه در مناطق با درجه حرارت شدید، نیز می‌شود
عزم و اتحاد شما در میان کارگران سراسر جهان طنین انداز است. اتحادیه بین المللی فلزکاران در مبارزه برای شرایط کاری عادلانه قاطعانه در کنار شما قرار دارد.
با همبستگی،
ماریا نیلسون
رئیس اتحادیه بین المللی فلزکاران