نامۀ دبیر کل فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری ، (اینداستریال) به کارگران اعتصابی میادین نفت و گاز ایران

در همبستگی با کارگران اعتصابی میادین نفت و گاز در ایران
خواهران و برادران عزیز

من این نامه را از طرف فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری ، (اینداستریال) که ۵۵۰ شعبه در ۱۳۰ کشور از جمله در بخش های معدن، انرژی و تولید دارد، برای شما می نویسم تا حمایت و همبستگی کامل خود را با هزاران کارگر پروژه ای که در بیش از ۹۰ واحد ضنعتی که شامل پالایشگاه ها، تأسیسات نفت و گاز و نیروگاه ها در سراسر ایران که برای شرایط کاری عادلانه از ۲۰ ژوئن دست به اعتصاب زده اند، اعلام کنم.

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری ، (اینداستریال) بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سندیکای کارگران فلزکار و مکانیک ایران (UMMI)، حمایت خود را از خواسته های شما در جهت ایجاد تغییرات عمده در شرایط کاری و الگوی شیفت کاری و همچنین حذف دلالان نیروی کار، و شرکتهای پیمانکاری که در روابط بین کارگران و کارفرمایان واقعی اختلال ایجاد می‌کنند و به‌عنوان حائل عمل می‌کنند، اعلام میدارد.

ضروری است که همه شرکت‌ها در بخش نفت و گاز شرایط کاری را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند، که با وضعیت کاری در شرکت‌های دولتی و با تحت نظارت قابل مقایسه باشد. بنابراین، یک برنامه کاری چرخشی 14 روز کار در محل و 14 روز تعطیلات با حقوق ایجاد شود.

آنها همچنین باید آژانس های کاریابی را حذف کنند و به قراردادهای کاری نامطمئن پایان دهند، دستمزدها را مطابق با جداول ارائه شده توسط “کمپین مطالبات کارگران پروژه ای” افزایش دهند، که مطابق با تجربه کاری، پیچیدگی شغل، تحصیلات و مهارت های فنی، و موقعیت محل کار است.

کارگران اعتصابی باید از محیط کار ایمن تر و سالم تری برخوردار باشند – بهبود نظافت و بهداشت در خوابگاه ها، کیفیت بهتر غذا در غذاخوری ها، بهبود خدمات حمل و نقل، و نصب تهویه مطبوع موثر و تهویه مناسب باید اجرا شود، زیرا در برخی مناطق دمای هوا بیش از 50 درجه سانتیگراد است.

شما تنها نیستید، خواهران و برادران، صدای شما به شدت در سراسر جهان شنیده می شود. فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری ، (اینداستریال) با مبارزات و مطالبات عادلانه شما اعلام همبستگی میکند

در همبستگی،

آتل هوی، دبیر کل

ژنو، 26 ژوئن 2024