سفره همه کارگران یکی است!(٧) (کمپین ١٤-١٤)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، در هفتمین روز از کمپین سراسری ١٤-١٤ (٦ تیرماه ١٤٠٣) همچنان تخلیه کارگاهها ادامه دارد.

٩٣- شرکت آمن پتروشیمی نوری ٩٤- بخشی از داربست بندان فاز ١٤ شرکت پایندان ٩٥-شرکت پارسیان سازه ایرانیان از پتروشیمی کیان ٩٦- جوشکاران، سنگ زن ها، داربست بندهای سایت مخازن ٩٧- شرکت الفین سایت 1 بوشهر ٩٨- شرکت عتیق تجارت برادران نوروزی ٩٩- شرکت پترو تکسان صنایع شیمیایی LAB. با این آمار تعداد اعتصابیون در آخرین روز هفتم کمپین ١٤-١٤ به مرز ٢٢ هزار نفر رسید.

خبرهای خوشحال کننده اینکه با تمام تلاشی که شرکت ها برای استخدام اعتصاب شکن کرده اند تاکنون ثمری نداشته و با پاسخ منفی کارگران روبرو شده است. شرکت های پیمانکاری مستقر در پتروشیمی صدف و شرکت جهانپارس نتوانسته اند هیچ کارگری را حتا با حقوق های بالا به استخدام بگیرند. پیمانکاران تلاش دارند برای کارهای ناتمام و رها شده، کارگران را با حقوق های روزی ٦ میلیون به عنوان اورهال به خدمت بگیرند که با «نه» غیرتمندانه کارگران بیکار روبرو شده اند. تلاش پیمانکار کوروش و فرشید مرادی جهت استخدام کارگر برای شرکت جهانپارس اصفهان هم با «نه» محکم کارگران بیکار اصفهانی روبرو شده است.

خبر خوشحال کننده دیگر اینکه پیمانکار شرکت پتروتکسان صنایع شیمیایی اصفهان به دلیل ناکامی در بازگرداندن کارگران به پروژه قراردادش فسخ و از پروژه بیرون انداخته شد. خبر خوب دیگر اینکه شرکت پیمانکاری خالق پتروپالایش طبق شنیده ها برای ١٤ روز کار ٤٠ میلیون قرارداد با داربست بندها امضا کرده که پس از نهایی شدن و مُهر و امضای رسمی به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین به دلیل بد عهدی پیمانکار پایمردی در مورد بسته شدن قراردادها با شیوه ١٤-١٤ کارگران همگی دوباره محل کارگاه را ترک کردند. آنچه شایع است اینکه بزودی قراردادهای شرکت پناه سازه سیرجان و شرکت های مستقر در چابهار با شیوه نامه ١٤-١٤ منتشر خواهد شد.

متاسفانه با خبر شدیم کارگران LNG کنگان از شرکت دریا ساحل در زمان تخلیه کارگاه مورد هجوم واقع شده اند و در این درگیری ٢ نفر از کارگران زخمی شده اند اما ترک کارگاه با موفقیت صورت گرفته است.

به همه کارگران تاکید می کنیم افزایش حقوق ها طبق دستور سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران افزودن ٣٥ درصد به حقوق سال گذشته لیست کمپین برای ١٤ روز کار باید بسته شود.

بی تردید اگر اتحاد در کمپین هر روز محکم تر شود پیروزی در انتظارمان است.

کارگر متحد همه چیز، کارگر متفرق هیچ چیز