سفره همه کارگران یکی است!(٥) (کمپین ١٤-١٤)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، در پنجمین روز از کمپین سراسری ١٤-١٤ (٤ تیرماه ١٤٠٣) همچنان تخلیه کارگاهها ادامه دارد. ٨١- کارگران قالب بند، داربست، نصاب تجهیزات، جوشکار، برق و ابزار دقیق نیروگاه سیکل ترکیب چادرملو اردکان ٨٢- بخشی از کارگران ماشین سازی ویژه و ٨٣- فروزان فراندیش از فولاد توسعه گل گهر سیرجان ٨٤- رستاک پویا از توسعه فولاد سیرجان ٨٥- جمعی از کارگران شرکت ODCC پالایشگاه نفت سپاهان ٨٦- بخشی از کارگران پالایشگاه جنوبی اصفهان تا به این ترتیب تعداد کارگران اعتصابی پیوسته به کمپین ١٤- ١٤ به تعداد ١٩ هزار نفر برسد.

خبرها حاکی از این است که ٨١ کارگر شرکت راوین صنعت درین سبزآب به پیمانکاری قدرت فرخ فر در محل کار اعتصاب نشسته کرده اند تا دستمزدهای امسال خود را دریافت بعد تخلیه کارگاه را انجام دهد. از سوی دیگر جمعی از جوشکاران پالایشگاه را به پتروشیمی بوشهر بردند تا به جای کارگران اعتصابی جهان پارس کار کنند که آنان پس از اطلاع گفتند:«ما به برادران اعتصابی خود خیانت نمی کنیم» و محل پروژه را ترک کردند. تهدید کارگران یاسوجی و کارگران باقی مانده در پتروشیمی بوشهر توسط پیمانکاران با نام ماموران اطلاعات و پلیس فتا.

به اطلاع همه دوستان کارگر می رسانیم عده ای از پیمانکاران و از جمله آرمان سامانی دغلکار با خط های ناشناس به کارگران زنگ زده خود را ماموران اطلاعات و یا پلیس فتا معرفی کرده قصد تخریب روحیه کارگران را دارند. اول اینکه شماره ماموران اطلاعات (خصوصی) درج می شود و یا 5 شماره ای است. پلیس فتا ضمن معرفی خود فرد را به یکی از قرارگاههای پلیس فرا می خوانند. پس نگران نشوید و به اینگونه تماس ها اهمیت ندهید.

در ضمن به سرپرست داربست بندهای پتروشیمی بوشهر هشدار می دهیم دست از ارایه نام کارگران به حراست خودداری کند. همچنین به سرپرستان شرکت ODCC پالایشگاه نفت سپاهان و پالایشگاه جنوبی اصفهان هشدار می دهیم دست از تهدید کارگران برداشته و آنان را از بلک لیست نترسانند.

دوستان کارگر کمپین ١٤- ١٤ متعلق به همه کارگران پروژه ای است و فقط برای جوشکار و فیتر و مونتاژکار نیست. اینکه در پتروشیمی ایران و ژاپن ماهشهر پیمانکاران شایعه می کنند که کمپین فقط مختص سه رشته کاری گفته شده است برای تفرقه اندازی در میان کارگران است. به دوستان شاغل در بخش اداری، حمل و نقل، نصاب تجهیزات، سویل، رنگ و عایق نیز اعلام می کنیم این کمپین برای شما نیز هست از تهدیدها نترسید و برای احقاق حق خود اقدام کنید.

همچنین از همه کارگران می خواهیم اگر برادری را دستگیر کردند حتمن به سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران خبر رسانی کنید.

کارگر متحد همه چیز، کارگر متفرق هیچ چیز