مقررات کمپین ١٤/١٤

با درود به همه کارگران پروژه ای،

با توجه به تصمیم شما در خصوص اجرای کمپین ١٤/١٤ از تاریخ اول تیرماه ١٤٠٣ برای افزایش حقوق، لیست بیمه مطابق با دریافتی کارگر، بهبود وضعیت رفاهی مطابق مقررات شرکت نفت و در یک کلمه حذف شرکت های پیمانکاری و استخدام رسمی همه کارگران در شرکت نفت و ١٤ روز کار ١٤ روز مرخصی مانند کارگران رسمی شرکت نفت به اطلاع شما می رسانیم که تا رسیدن به حذف شرکت های پیمانکاری از عرصه نفت و گاز و نیروگاهی مقررات کمپین ١٤/١٤ به شرح زیر است:

الف) دستمزد

افزایش دستمزدها طبق لیست ارایه شده در گروهها برای ١٤ روز کار ١٤ روز مرخصی با روزانه ٨ ساعت کار تنظیم شده است و هیچ کارگری نمی بایست کمتر از این قرارداد ببندد. اضافه بر ٨ ساعت، اضافه کار محسوب می شود. هیچ دستمزدی نباید یک روز عقب بیفتد. در صورت افزایش ندادن دستمزدها پیمانکار تحریم کارگری خواهد شد تا بدون کارگر بماند و از پروژه اخراج شود. همچنین هر ساله طبق نظر نمایندگان کارگران پروژه ای و سندیکای کارگری دستمزدها افزایش خواهد یافت. همه کارگران پروژه ای تحت پوشش قانون کارند و باید از مزایای قانونی همچون بیمه، عیدی و سنوات بهره مند شود حتا با یک روز کار. کارگران اورهال از مالیات معاف هستند و پیمانکار حق کسر مالیات از حقوقشان را ندارد ولی مزایای قانونی را باید مطالبه کنند. حق بیمه بخشی از دستمزد کارگر است. لیست بیمه مطابق با پرداختی کارگر باید تنظیم شود نه بصورت کارگر ساده و یا جدول تامین اجتماعی، تا کارگر در زمان بازنشستگی طبق حقوق دریافتی بازنشسته شده و مستمری خوبی بگیرد.

ب)کمپین

اعتصاب حق کارگر است و طبق اصل ٢٧ قانون اساسی برای همه مردم ایران حق اعتصاب، تجمع، راهپیمایی را بدون داشتن سلاح و توهین به اصول دین، مجاز شناخته شده است. در مدت کمپین کارگران باید از میان خود نماینده ای انتخاب کرده به سندیکای کارگری و کارفرما جهت حل و فصل موضوعات کمپین معرفی کنند. همه با هم دست از کار کشیده و همه با هم پس از موفقیت اعتصاب به پروژه باز خواهیم گشت. هیچ رشته ای حق ندارد به تنهایی اعتصاب را لغو و یا به پروژه بازگردد. در طول کمپین هیچ کارگری حق ندارد اعتصاب شکنی کند در این صورت کارگر اعتصاب شکن بایکوت و هیچ کارگری حق حرف زدن و مراوده با او را ندارد. در طول کمپین از ارسال عکس و فیلم به سایت ها و افراد مشکوک خودداری کرده هم خود کارگر و هم کمپین را از اتهامات امنیتی حفظ کنیم. در زمان کمپین با نمایندگان خود و سندیکای کارگری در ارتباط باشید. در محل زندگی با کارگران پروژه ای شهرتان ارتباط گرفته نمایندگانی را برای حل و فصل مشکلات خود انتخاب کرده به سندیکای کارگری مرتبط کنید.

هرگونه تفرقه افکنی از سوی هر کسی در هنگام کمپین محکوم است و از سوی سندیکای کارگری بایکوت خواهد شد. توهین به کارگران و خانواده هایشان کار افراد ضد کارگر است. از گروههایی که مدیرانشان در خارج از کشور هستند خارج شوید تا امنیت خود را حفظ کنید.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

گروه پایپینگ و اکیپ پروژه ای ها

٢٥ خرداد ١٤٠٣