کانون عالی چرا سکوت کرده است!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، پس از انتشار مطالبی از سوی آقای مینایی وکیل کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در فضای مجازی و اشاره ایشان به تخلفات عدیده اعضای هیات مدیره کانون عالی به ویژه در خصوص ویژه خواری ها و استفاده از رانت صندلی های خود، کانون عالی در خصوص این سخنان که بیش از ١٦ روز از انتشار آن می گذارد سکوت نموده و واکنشی نه تایید و نه تکذیب از خود نشان نداده است. اینکه بخشی از اعضای هیات مدیره کارخانه دار هستند از جمله آقای اسدی ریاست کانون که کارخانه پهباد سازی دارند و دیگرانی که با تکیه دادن چندین ساله در این منصب به ثروت رسیده اند سوالاتی را در بین بازنشستگان به وجود آورده است که مگر در هیات مدیره کانون عالی چه پخش می کنند که اعضای این کانون عالی به ثروت می رسند؟ آیا سکوت در خصوص اجرا نشدن ماده ٩٦ و تلاش نکردن برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان، عامل این ثروت است؟ آیا چراغ سبز نشان دادن به تملک بانک رفاه توسط دولت و فروش بی ضابطه و ارزان کارخانه های شستا به آقازاده ها و مافیا باعث این ثروت گشته است؟ در هفته گذشته معلوم شد کارخانه آلومینیوم جنوب را می خواهند قسطی بفروشند تا همسان سازی را اجرا کنند. چرا کانون عالی به جای اعتراض به فروش اموال کارگران و بازنشستگان آن را تایید کرده است؟ چرا کانون عالی به دنبال گرفتن بدهی های سازمان از دولت نیست؟ چرا هیچ کاری برای متوقف کردن پولی شدن بیمارستان ها و کلینیک های ملکی تامین اجتماعی نمی کند؟

از سوی دیگر شنیده های حاکی است سال گذشته باغی در شهریار توسط علی اصغر بیات عضو هیات امنای تامین اجتماعی و کانون عالی خریداری شده و همچنین یک آپارتمان در منطقه ۳ اعیان نشین تهران، خیابان دروس خریداری نموده اند. این در حالیست که چندین آپارتمان در پاسداران و سعادت آباد طی چند سال گذشته بنام دختر و پسرهای خود کرده اند. سوال بازنشستگان این است مگر آقای بیات یک بازنشسته چقدر حقوق می گیرد که می تواند هر سال به املاک خود این چنین اضافه کند؟

این ثروت های کثیف با پایمال کردن زندگی میلیونها کارگر و بازنشسته بدست آمده تا مافیا سلامتی و معیشت زحمتکشان را پولی کند و مرگ را به خانواده های آنان ارزانی دارد. سیاست های ضد کارگری نئولیبرالیسم این چنین افرادی را پرورش می دهد.