فروش اموال به جای دریافت بدهی ها از دولت!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، در صد و هفتادمین جلسه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مقرر شد با فروش نقدی و اقساطی شرکت آلومینیوم جنوب برای پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان اقدام شود. در این جلسه که وزیرکار، رییس برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد، دو نفر از اعضای منصوب شده وزیر کار، نماینده کارفرمایان، علی اصغر بیات نماینده بازنشستگان، ٣ نفر نماینده کارگران حضور داشتند این تصمیم اتخاذ شد.

از نظر زحمتکشان ایران این مصوبه خانه خراب کن چندین ایراد دارد:

١- این فروش به جای اینکه در مزایده گذاشته شود معلوم نیست به چه ترتیبی فروخته خواهد شد و قیمت را چه نهاد و یا چه کسانی مشخص خواهند کرد؟

٢- فروش اقساطی و نقدی به چه معناست؟ یعنی این فروش هم مانند ١٣ کارخانه و بیمارستانی که به دولت فروخته شده ولی پولش به صندوق سازمان برنگشته است خواهد بود؟

٣- نمایندگان کارگری و بازنشستگان چرا به این مصوبه اعتراض نکرده اند؟

٤- چرا به جای دریافت بدهی از دولت باید اموال زحمتکشان را فروخت؟

٥- با فروش اموال زحمتکشان چه کارگر و چه بازنشسته سرانجام سازمان تامین اجتماعی چه خواهد شد؟

٦- آیا به این طریق نمی خواهند با فروش اموال سازمان تامین اجتماعی اثری از تامین اجتماعی باقی نماند و در ٥ سال آینده بازنشسته دیگر اندوخته ای برای مستمری نداشته باشد؟

٧- آیا بی دلیل نبود که در لایحه هفتم توسعه مقرر شد تا حق بیمه ها به اداره مالیات واریز شود تا تامین اجتماعی به کل نابود شود؟

خواهران و برادران کارگر و بازنشسته،

مافیای لانه کرده در دولت نابودی طبقه کارگر را می خواهد و به همین دلیل دست اندازی به آخرین اندوخته های ما را در برنامه خود گنجانده است و به همین منظور تا تمامی اندوخته های ما را به جیب ثروتمندان نریزد دست بردار نیست. از فروش بی ضابطه اموال ما به قیمت ارزان به مافیا تا چنگ اندازی به حق بیمه ها و ایستادگی در مقابل افزایش حقوق و مستمری ها و دستگیری و اذیت و آزار کوشندگان سندیکایی و بازنشستگی….

یا باید برده شویم، یا انسانی زندگی کنیم. تصمیم با ماست.